דף הבית » המלצת הצוות » כמה זמן אחרי רואקוטן אפשר להיחשף לשמש?
2023-05-09 15:20:00+02:00

כמה זמן אחרי רואקוטן אפשר להיחשף לשמש?

מה זה רואקוטן?

רואקוטן, הידוע גם בשם איזוטרטינואין, הוא תרופה המשמשת לטיפול באקנה חמורה. זה עובד על ידי הפחתת ייצור החלב, חומר שמנוני שיכול לסתום את הנקבוביות ולגרום לאקנה. זוהי תרופה חזקה ויש ליטול אותה רק בפיקוח רופא.

כמה זמן אחרי רואקוטן אפשר להיחשף לשמש?

חשוב להגן על העור מפני השמש בעת נטילת רואקוטן ולפחות שישה חודשים לאחר שסיימת ליטול את התרופה. הסיבה לכך היא שרואקוטן יכול להפוך את העור שלך לרגיש יותר לשמש ונוטה יותר לכוויות שמש. אם אתה עומד להיחשף לשמש, חשוב להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של לפחות 30. אתה צריך גם ללבוש מגן ביגוד, כגון כובע ושרוולים ארוכים, והימנע מאור שמש ישיר בשעות השיא.

החשיבות של הגנה מפני השמש

הגנה מהשמש חשובה לכולם, אך חשובה במיוחד עבור אלו הנוטלים רואקוטן. הסיבה לכך היא שרואקוטן יכול להפוך את העור שלך לרגיש יותר לשמש ונוטה יותר לכוויות שמש. כוויות שמש עלולה לגרום לנזק לעור, כולל הזדקנות מוקדמת וסיכון מוגבר לסרטן העור. חשוב להגן על העור מפני השמש בעת נטילת רואקוטן ולפחות שישה חודשים לאחר שסיימת ליטול את התרופה.

טיפים להגנה מפני השמש

  • השתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 30 לפחות.
  • לבשו ביגוד מגן, כגון כובע ושרוולים ארוכים.
  • הימנע מאור שמש ישיר בשעות השיא.
  • בדוק את מדד ה-UV לפני היציאה החוצה.
  • יש למרוח שוב קרם הגנה כל שעתיים.

חשוב גם לבדוק את מדד ה-UV לפני היציאה החוצה. מדד ה-UV הוא מדד לעוצמת הקרינה האולטרה סגולה של השמש. ככל שמדד ה-UV גבוה יותר, כך חשוב יותר להגן על העור מפני השמש. לבסוף, חשוב למרוח מחדש קרם הגנה כל שעתיים, גם אם אינך באור שמש ישיר. זה יעזור להבטיח שהעור שלך מוגן מקרני השמש המזיקות.

סיכום

חשוב להגן על העור מפני השמש בעת נטילת רואקוטן ולפחות שישה חודשים לאחר שסיימת ליטול את התרופה. הגנה מהשמש חשובה לכולם, אך חשובה במיוחד עבור אלו הנוטלים רואקוטן. כדי להגן על העור מפני השמש, השתמשו בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 30 לפחות, לבשו ביגוד מגן, הימנע מאור שמש ישיר בשעות השיא, בדקו את מדד ה-UV לפני היציאה החוצה, והניחו שוב קרם הגנה כל שעתיים. למידע נוסף על הגנה מפני השמש, עיין בסרטון זה על הגנה מפני השמש.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן