דף הבית » טופ 10 » כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?
2023-05-12 00:05:00+02:00

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא כלי המשמש כדי לקבוע אם אישה בהריון או לא. זה עובד על ידי זיהוי נוכחות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן של אישה. hCG קיים בגוף רק כאשר אישה בהריון.

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

משך הזמן לאחר קיום יחסי מין שאתה צריך לחכות לבדיקת הריון תלוי במספר גורמים. בדרך כלל, מומלץ להמתין לפחות שבוע לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים לפני ביצוע בדיקת הריון. הסיבה לכך היא שלוקח זמן ל-hCG להצטבר בגוף לרמה שניתן לזהות בבדיקת הריון.

גורמים המשפיעים על כמה זמן אחרי סקס כדאי לחכות לבדיקת הריון

תדירות סקס

אם את מקיימת יחסי מין לא מוגנים מספר פעמים בשבוע, מומלץ להמתין לפחות שבועיים לפני ביצוע בדיקת הריון. הסיבה לכך היא שלרמות ה-hCG בגוף שלך אולי לא היה מספיק זמן להצטבר לרמה הניתנת לזיהוי.

סוג בדיקת הריון

סוג בדיקת ההריון שבה אתה משתמש יכול גם להשפיע על כמה זמן לאחר סקס אתה צריך לחכות כדי לקחת אותה. בדיקות הריון ביתיות בדרך כלל רגישות יותר מאלו המשמשות במשרד רופא, כך שהן יכולות לזהות hCG ברמות נמוכות יותר. המשמעות היא שאולי תוכל לבצע בדיקת הריון ביתית מוקדם יותר מאשר תוכל לבצע בדיקה אצל רופא.

תרופות

תרופות מסוימות, כגון תרופות פוריות, יכולות להשפיע על הדיוק של בדיקת הריון. אם את נוטלת תרופות כלשהן, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני ביצוע בדיקת הריון.

עד כמה בדיקות הריון מדוייקות?

בדיקות ההריון בדרך כלל מדויקות מאוד, אך ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על דיוקן. אלו כוללים:

תִזמוּן

אם תבצע בדיקת הריון מוקדם מדי לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים, ייתכן שהיא לא תוכל לזהות hCG בגופך. המשמעות היא שהבדיקה עלולה לתת תוצאה שלילית כוזבת.

ריכוז שתן

ריכוז hCG בשתן שלך יכול גם להשפיע על הדיוק של בדיקת הריון. אם השתן שלך מדולל מדי, ייתכן שהוא לא יוכל לזהות hCG. המשמעות היא שהבדיקה עלולה לתת תוצאה שלילית כוזבת.

תרופות

תרופות מסוימות, כגון תרופות פוריות, יכולות להשפיע על הדיוק של בדיקת הריון. אם את נוטלת תרופות כלשהן, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני ביצוע בדיקת הריון.

מתי עלי לראות רופא?

אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים ואתם חושבים שאתם בהריון, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע אם אתה בהריון ולספק לך מידע על האפשרויות שלך.

טבלה: כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

תדירות סקס סוג בדיקת הריון תרופות
פעם בשבוע מבחן ביתי: שבוע
בדיקת משרד הרופא: שבועיים
דבר עם הרופא שלך
מספר פעמים בשבוע מבחן ביתי: שבועיים
בדיקת משרד הרופא: 3 שבועות
דבר עם הרופא שלך

לסיכום, משך הזמן לאחר קיום יחסי מין שכדאי להמתין לביצוע בדיקת הריון תלוי במספר גורמים, כולל תדירות המין, סוג בדיקת ההריון וכל התרופות שאת עשויה לקחת. בדרך כלל מומלץ להמתין לפחות שבוע לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים לפני ביצוע בדיקת הריון. עם זאת, אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים מספר פעמים בשבוע, מומלץ להמתין לפחות שבועיים לפני ביצוע בדיקת הריון. בנוסף, תרופות מסוימות יכולות להשפיע על הדיוק של בדיקת הריון, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני ביצוע הבדיקה. אם את חושבת שאת בהריון, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן