דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי מתוטרקסט אפשר להיכנס להריון?
2023-03-22 02:01:00+02:00

כמה זמן אחרי מתוטרקסט אפשר להיכנס להריון?

מהו מתוטרקסט?

Methotrexate היא תרופה המשמשת לטיפול בסוגים מסוימים של סרטן ומחלות אוטואימוניות. הוא משמש גם להפסקת הריון. Methotrexate פועל על ידי חסימת פעולתו של אנזים הנקרא dihydrofolate reductase, הנחוץ לייצור DNA ומולקולות חיוניות אחרות. זה מונע צמיחה של תאים המתחלקים במהירות, כמו תאים סרטניים ותאים בעובר המתפתח.

כמה זמן לאחר נטילת מתוטרקסט אפשר להיכנס להריון?

משך הזמן שלוקח לאישה להיכנס להריון לאחר נטילת מתוטרקסט תלוי במספר גורמים, כולל מינון התרופה ובריאותה האישית של האישה. בדרך כלל, מומלץ לנשים להמתין לפחות שלושה חודשים לאחר נטילת מטוטרקסט לפני שמנסות להיכנס להריון. הסיבה לכך היא שהתרופה יכולה להישאר בגוף עד שלושה חודשים לאחר נטילתה.

סיכונים של כניסה להריון מוקדם מדי לאחר נטילת מתוטרקסט

כניסה להריון מוקדם מדי לאחר נטילת מתוטרקסט עלולה להגביר את הסיכון למומים מולדים וסיבוכים אחרים. הסיבה לכך היא שהתרופה יכולה להישאר בגוף עד שלושה חודשים לאחר נטילתה, והיא עלולה להפריע להתפתחות העובר. לכן, חשוב להמתין לפחות שלושה חודשים לאחר נטילת מתוטרקסט לפני שמנסים להיכנס להריון.

מה עליך לעשות לפני שאתה מנסה להיכנס להריון לאחר נטילת מתוטרקסט?

לפני ניסיון להיכנס להריון לאחר נטילת מתוטרקסט, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע אם זה בטוח עבורך להיכנס להריון ויכול לספק עצות כיצד להפחית את הסיכון לסיבוכים. הרופא שלך עשוי גם להמליץ לך לבצע בדיקת הריון לפני שתנסה להיכנס להריון כדי לוודא שאינך בהריון.

סיכום

Methotrexate היא תרופה המשמשת לטיפול בסוגים מסוימים של סרטן ומחלות אוטואימוניות. זה יכול לשמש גם להפסקת הריון. עם זאת, חשוב להמתין לפחות שלושה חודשים לאחר נטילת מתוטרקסט לפני שמנסים להיכנס להריון. הסיבה לכך היא שהתרופה יכולה להישאר בגוף עד שלושה חודשים לאחר נטילתה, והיא עלולה להפריע להתפתחות העובר. לפני ניסיון להיכנס להריון לאחר נטילת מתוטרקסט, חשוב לדבר עם הרופא שלך. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן