דף הבית » המלצת הצוות » כמה זמן אחרי מי שפיר אפשר להירגע? המדריך השלם
2023-05-11 23:06:00+02:00

כמה זמן אחרי מי שפיר אפשר להירגע? המדריך השלם

מה זה מי שפיר?

מי שפיר הוא נוזל שקוף, מעט צהבהב, המקיף ומגן על התינוק במהלך ההריון. הוא מורכב ממים, חלבונים, פחמימות, שומנים ואלקטרוליטים. זה עוזר לרפד את התינוק ולשמור עליו חם, כמו גם מספק סביבה סטרילית לתינוק לגדול ולהתפתח. מי שפיר גם עוזרים להגן על התינוק מפני זיהום וטראומה.

מתי מתחילים להשתחרר מי שפיר?

מי שפיר מתחילים להשתחרר בסביבות השבוע ה-12 להריון. הוא מיוצר על ידי הכליות של התינוק ומוחלף ללא הרף לאורך כל ההריון. כמות מי השפיר עולה ככל שהתינוק גדל, והיא נמצאת ברמה הגבוהה ביותר בסביבות השבוע ה-36 להריון.

איך זה מרגיש כשמי שפיר משתחררים?

כאשר מי שפיר משתחררים, זה יכול להרגיש כמו זרם מים חמים. זה עשוי גם להרגיש כמו טפטוף או דליפה איטית. חלק מהנשים עשויות אפילו לא לשים לב מתי מי השפיר משתחררים.

מה עליך לעשות כאשר מי שפיר משתחררים?

כאשר מי שפיר משתחררים, חשוב להתקשר מיד לרופא או למיילדת. הם יוכלו לקבוע אם הנוזל הוא מי שפיר או שתן. אם מדובר במי שפיר, הם יוכלו לייעץ לך מה לעשות הלאה.

כמה זמן אחרי שחרור מי השפיר אפשר להירגע?

לאחר שחרור מי השפיר, תוכלו להירגע ולהתכונן ללידת תינוקכם. עם זאת, חשוב לזכור כי התינוק עדיין יכול להיוולד בכל עת לאחר שחרור מי השפיר. חשוב לשמור על קשר עם הרופא או המיילדת שלך ולמלא אחר הוראותיהם.

למה אתה צריך לצפות לאחר שחרור מי שפיר?

לאחר שחרור מי השפיר, אתה עלול לחוות צירים. התכווצויות אלו הן סימן לכך שהגוף שלך מתכונן ללידה וללידה. חשוב לעקוב אחר הצירים ולהתקשר לרופא או למיילדת אם הם הופכים תכופים יותר או חזקים יותר. אתה עלול גם לחוות תחושת לחץ בבטן התחתונה. הסיבה לכך היא שראשו של התינוק לוחץ כלפי מטה על צוואר הרחם שלך, שמתכונן ללידה.

איך אתה יכול להתכונן להולדת התינוק שלך?

לאחר שחרור מי השפיר, חשוב להתכונן ללידת תינוקך. כדאי להחזיק תיק עמוס בפריטים שאולי תזדקקו להם במהלך הלידה והלידה, כמו בגדים להחלפה, מוצרי טיפוח וחטיפים. חשוב גם לוודא שיש לך תוכנית הגעה לבית החולים או למרכז הלידה. ודא שיש לך נהג ייעודי ושאתה יודע את המסלול לבית החולים. זה גם רעיון טוב לקחת חוג לידה. זה יעזור לך להבין את תהליך הלידה והלידה ויעזור לך להתכונן ללידה של תינוקך.

סיכום

מי שפיר הוא נוזל שקוף, מעט צהבהב, המקיף ומגן על התינוק במהלך ההריון. הוא משתחרר בסביבות השבוע ה-12 להריון ומתגבר ככל שהתינוק גדל. כאשר מי השפיר משתחררים, חשוב להתקשר מיד לרופא או למיילדת. לאחר שחרור מי השפיר, תוכלו להירגע ולהתכונן ללידת תינוקכם. חשוב לשמור על קשר עם הרופא או המיילדת שלך ולמלא אחר הוראותיהם. כמו כן, חשוב שתהיה תוכנית הגעה לבית החולים או למרכז הלידה וללכת לשיעור לידה. למידע נוסף על מי שפיר וכיצד להתכונן ללידה של תינוקך, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן