דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי חופשת הלידה מותר לירות?
2023-03-20 22:57:00+02:00

כמה זמן אחרי חופשת הלידה מותר לירות?

מהי חופשת לידה?

חופשת לידה היא פרק זמן שבו מותר לאמהות טריות להמריא מהעבודה כדי להיקשר עם התינוקות ולהסתגל לתפקידיהן החדשים. זה הזמן של אמהות להתאושש מהלידה וליצור שגרה עם ילודים. בארצות הברית, חוק חופשות משפחתיות ורפואה (FMLA) מספק עד 12 שבועות של חופשה ללא תשלום לעובדים הזכאים.

האם אפשר לפטר מישהו אחרי חופשת לידה?

התשובה הקצרה היא כן, אפשר לפטר מישהו אחרי חופשת לידה. עם זאת, ישנן השלכות משפטיות מסוימות שעל המעסיקים לשקול לפני שהם עושים זאת. על פי ה-FMLA, נאסר על מעסיקים להפלות עובדים היוצאים לחופשת לידה. המשמעות היא שמעסיקים לא יכולים לפטר עובדת רק בגלל שהם יצאו לחופשת לידה. אם מעסיק אכן מפטר עובדת לאחר חופשת לידה, עליו להיות מסוגל להוכיח שהסיום היה מסיבה לגיטימית, ללא הפליה.

מהן הסיבות הלגיטימיות לפיטורין לאחר חופשת לידה?

סיבות לגיטימיות לפיטורי עובדת לאחר חופשת לידה כוללות ביצועים לקויים, התנהגות בלתי הולמת או שינוי בצרכי החברה. לדוגמה, אם ביצועיה של עובדת ירדו משמעותית מאז יציאתה לחופשת לידה, או אם היא נקטה בהתנהגות בלתי הולמת, אזי למעסיק עשויה להיות עילה לסיים את עבודתה. באופן דומה, אם השתנו צרכי החברה ואין צורך בעובד עוד, אזי המעסיק יוכל לסיים את עבודתו של העובד.

מהן ההשלכות המשפטיות של פיטורים לאחר חופשת לידה?

אם מעסיק מסיים את עבודתה של עובדת לאחר חופשת לידה, עשויה להיות לעובדת עילה להגשת תביעת אפליה. ייתכן שהעובדת תוכל להוכיח שהסיום נבעה מחופשת הלידה שלה, ולא מסיבה לגיטימית ולא מפלה. אם העובד יזכה בתביעת האפליה שלו, המעסיק עשוי להיות אחראי בפיצויים. זה יכול לכלול שכר אחורי, שכר קדמי ונזקים אחרים כגון מצוקה רגשית.

סיכום

פיטורי עובדת לאחר חופשת לידה אינם חוקיים, אך על המעסיקים להיות מודעים להשלכות המשפטיות של כך. מעסיקים חייבים להיות מסוגלים להוכיח שהסיום היה מסיבה לגיטימית, לא מפלה. אם מעסיק אינו מסוגל לעשות כן, עשויה להיות לעובד עילה להגיש תביעת אפליה. חשוב שמעסיקים יהיו מודעים לחובותיהם החוקיות בכל הנוגע לפיטורי עובד לאחר חופשת לידה. מעסיקים צריכים להתייעץ עם עורך דין לעבודה כדי לוודא שהם עומדים בחוק. למידע נוסף על חופשת לידה ודיני עבודה, בדוק את הסרטון הזה מיוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן