דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי הפסקת הגלולות יש ביוץ?
2023-03-20 20:34:00+02:00

כמה זמן אחרי הפסקת הגלולות יש ביוץ?

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלה. זהו הזמן הפורה ביותר של המחזור החודשי של האישה והוא הכרחי להתעברות. במהלך הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה, שם היא יכולה להיות מופרית על ידי זרע.

כמה זמן לאחר הפסקת הגלולה יש ביוץ?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הגלולה למניעת הריון שאתה נוטל. אם את נוטלת גלולה משולבת, המכילה גם אסטרוגן וגם פרוגסטין, עשויים לחלוף עד שבועיים עד להתרחשות הביוץ לאחר הפסקת נטילת הגלולה. אם אתה נוטל כדור פרוגסטין בלבד, הביוץ יכול להתרחש כבר שבעה ימים לאחר הפסקת נטילת הגלולה.

השפעות הפסקת הגלולה על הביוץ והפוריות

כאשר אתה מפסיק לקחת את הגלולה, הגוף שלך יתחיל לייצר שוב הורמונים, מה שעלול לגרום לביוץ. זה אומר שאתה עשוי להיות פורה שוב ותוכל להרות. עם זאת, חשוב לציין שיכול לחלוף זמן מה עד שהגוף שלך מסתגל לשינוי בהורמונים ועד להתרחשות הביוץ. כמו כן, חשוב לציין כי הפסקת הגלולה יכולה להשפיע על הפוריות שלך. מחקרים הראו שלנשים שמפסיקות ליטול את הגלולה יש סיכוי נמוך יותר להרות מאשר לנשים שלא נוטלות את הגלולה. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולה יכולים להשפיע על איכות הביציות המשתחררות במהלך הביוץ.

סיכום

לסיכום, כמה זמן לאחר הפסקת הגלולות יש ביוץ תלוי בסוג הגלולה שאתה נוטל. עבור גלולות משולבות, זה יכול לקחת עד שבועיים עד להתרחשות הביוץ. עבור גלולות פרוגסטין בלבד, הביוץ יכול להתרחש כבר שבעה ימים לאחר הפסקת נטילת הגלולה. הפסקת הגלולה יכולה גם להשפיע על הפוריות שלך, שכן היא יכולה להשפיע על איכות הביציות המשתחררות במהלך הביוץ. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה שוקל להפסיק את הגלולה כדי להבטיח שאתה מבין את ההשפעות האפשריות על הפוריות שלך. למידע נוסף, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן