דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי הלידה אפשר לקיים יחסי מין?
2023-03-22 14:48:00+02:00

כמה זמן אחרי הלידה אפשר לקיים יחסי מין?

למה לצפות לאחר לידה

ללדת תינוק היא חוויה משנה חיים. לאחר הלידה, חשוב לתת לגוף שלך זמן להחלים לפני עיסוק בפעילות מינית. חשוב להבין את השינויים הפיזיים והרגשיים המתרחשים לאחר הלידה. מבחינה פיזית, הגוף שלך צריך זמן להחלים מהלידה. זה כולל את הרחם, שצריך להתכווץ בחזרה לגודלו לפני ההריון. תהליך זה יכול להימשך עד שישה שבועות. במהלך תקופה זו, אתה עלול לחוות דימום נרתיקי, וזה נורמלי. אתה עלול גם לחוות כאב ונפיחות באזור הנרתיק. מבחינה רגשית, אתה עלול לחוות מגוון של רגשות. אתה עלול להרגיש מוצף, מותש וחרדה. אתה יכול גם להרגיש תחושה של שמחה והישג. חשוב לתת לעצמך זמן להסתגל לשינויים הנלווים ללידה.

מתי אפשר לקיים יחסי מין לאחר לידה?

חשוב להמתין עד שהגוף יחלים לפני שתתעסק בפעילות מינית. זה יכול לקחת עד שישה שבועות לאחר הלידה. במהלך תקופה זו, חשוב לשוחח עם הרופא שלך על כל דאגה שיש לך. הרופא שלך עשוי להמליץ להמתין זמן רב יותר אם עברת ניתוח קיסרי או חווית סיבוכים כלשהם במהלך הלידה. חשוב גם לחכות עד שתרגיש מוכן רגשית לקיים יחסי מין.

טיפים לקיום יחסי מין לאחר לידה

לאחר שאתה והרופא שלך קבעו שזה בטוח לקיים יחסי מין, יש כמה טיפים שכדאי לזכור.

קח את זה לאט

חשוב לקחת את זה לאט בעת קיום יחסי מין לאחר לידה. זה אומר לקחת זמן להתגרות ולהשתמש בשימון כדי להפחית את אי הנוחות.

לתקשר

תקשורת היא המפתח בכל הנוגע לקיום יחסי מין לאחר לידה. שוחח עם בן הזוג שלך מה מרגיש טוב ומה לא. זה יעזור לכם להרגיש יותר בנוח וגם ליהנות מהחוויה.

השתמש בהגנה

חשוב להשתמש בהגנה בעת קיום יחסי מין לאחר הלידה. זה כולל שימוש בקונדומים כדי להפחית את הסיכון לזיהומים המועברים במגע מיני. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך על אפשרויות למניעת הריון. ללדת תינוק היא חוויה משנה חיים. לאחר הלידה, חשוב לתת לגוף שלך זמן להחלים לפני עיסוק בפעילות מינית. חשוב להבין את השינויים הפיזיים והרגשיים המתרחשים לאחר הלידה. חשוב גם להמתין עד שאתה והרופא שלך יקבעו שזה בטוח לקיים יחסי מין. ברגע שאתה מוכן, יש כמה טיפים שכדאי לזכור, כמו לקחת את זה לאט, תקשורת עם בן הזוג שלך ושימוש בהגנה. למידע נוסף, עיין בסרטון YouTube זה על כמה זמן לאחר הלידה אתה יכול לקיים יחסי מין.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן