דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לבדוק הריון?
2023-03-19 16:07:00+02:00

כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לבדוק הריון?

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלה. זה מתרחש בדרך כלל בסביבות היום ה-14 של מחזור חודשי של 28 יום, אך יכול להשתנות מאישה לאישה. במהלך הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה, שם היא יכולה להיות מופרית על ידי זרע.

מתי אפשר לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר הפסדת מחזור. זה בדרך כלל כשבועיים לאחר הביוץ. עם זאת, חלק מבדיקות הריון יכולות לזהות את הורמון ההריון, hCG, כבר שבעה ימים לאחר הביוץ.

למה אני צריך לצפות מהתוצאות?

אם הבדיקה חיובית, זה אומר שאת בהריון. אם הבדיקה שלילית, זה אומר שאת לא בהריון. חשוב לזכור שתוצאה שלילית לא אומרת בהכרח שאינך בהריון. זה יכול רק לומר שהבדיקה נעשתה מוקדם מדי.

מה אם הבדיקה חיובית?

אם הבדיקה חיובית, חשוב לקבוע תור לרופא. הרופא שלך יוכל לאשר את ההיריון ולספק לך מידע על מה לצפות במהלך ההריון.

מה אם הבדיקה שלילית?

אם הבדיקה שלילית, חשוב לבצע בדיקה נוספת בעוד מספר ימים. אם גם הבדיקה השנייה שלילית, סביר להניח שאינך בהריון. עם זאת, אם את עדיין סובלת מתסמינים של הריון, חשוב לקבוע תור לרופא שלך.

סיכום

אם את מנסה להיכנס להריון, חשוב לדעת מתי לעשות בדיקת הריון. הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר החמצת מחזור, שהוא בדרך כלל שבועיים לאחר הביוץ. אם הבדיקה חיובית, חשוב לקבוע תור לרופא. אם הבדיקה שלילית, חשוב לבצע בדיקה נוספת בעוד מספר ימים. אם את עדיין סובלת מתסמינים של הריון, חשוב לקבוע תור לרופא. למידע נוסף על כמה זמן לאחר הביוץ אתה יכול לבדוק הריון, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן