דף הבית » טופ 10 » כל מה שאתה צריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה
2023-05-09 00:38:00+02:00

כל מה שאתה צריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה

מהן תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות ילדינו. החיסון לגיל שנה הוא שילוב של חיסונים המגנים מפני מספר מחלות, ביניהן דיפתריה, טטנוס, שעלת, פוליו והמופילוס אינפלואנזה מסוג ב. מומלץ שילדים יקבלו את החיסון לגיל שנה בגיל 12 חודשים. תופעות הלוואי השכיחות ביותר של החיסון לגיל שנה הן קלות וכוללות כאב, אדמומיות ונפיחות במקום ההזרקה, חום, עצבנות , ואובדן תיאבון. תופעות הלוואי הללו חולפות בדרך כלל תוך מספר ימים ואינן סיבה לדאגה. במקרים נדירים, החיסון בן שנה יכול לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר, כגון תגובה אלרגית חמורה, התקפים או חום גבוה. אם ילדך חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, פנה מיד לרופא שלך.

כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה נמשכות בדרך כלל כמה ימים. רוב תופעות הלוואי, כגון כאב, אדמומיות ונפיחות במקום ההזרקה, חום, עצבנות ואובדן תיאבון, אמורות להיעלם תוך מספר ימים. במקרים נדירים, החיסון בן שנה יכול לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר. השפעות, כגון תגובה אלרגית חמורה, התקפים או חום גבוה. אם ילדך חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, פנה מיד לרופא שלך.

מה עלי לעשות אם הילד שלי חווה תופעות לוואי?

אם ילדך חווה תופעות לוואי כלשהן לאחר קבלת החיסון לגיל שנה, פנה לרופא. הרופא שלך יכול לספק עצות כיצד לנהל את תופעות הלוואי ויכול להמליץ על כל טיפול רפואי הכרחי.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם ילדך חווה אחת מתופעות הלוואי הבאות לאחר קבלת החיסון לגיל שנה, פנה מיד לטיפול רפואי:

  • תגובה אלרגית חמורה (כוורות, קשיי נשימה, נפיחות של הפנים, השפתיים, הלשון או הגרון)
  • חום גבוה (מעל 105 מעלות צלזיוס)
  • התקפים

כיצד לנהל תופעות לוואי קלות

אם ילדכם חווה תופעות לוואי קלות לאחר קבלת החיסון לגיל שנה, כגון כאב, אדמומיות ונפיחות במקום ההזרקה, חום, טרחה או אובדן תיאבון, תוכלו לטפל בתופעות הלוואי הללו בבית.

  • לכאב, אדמומיות ונפיחות במקום ההזרקה, יש למרוח רטייה קרה על האזור. אתה יכול גם לתת לילד שלך פרצטמול או איבופרופן כדי להקל על הכאב.
  • במקרה של חום, תן לילדך פרצטמול או איבופרופן כדי לעזור להפחית את החום.
  • למטרד, נסה לשמור על נוחות ילדך ולספק הרבה נוזלים. אתה יכול גם לתת לילדך פרצטמול או איבופרופן כדי להקל על אי הנוחות.
  • לאובדן תיאבון, הציעו לילדכם ארוחות וחטיפים קטנים ותכופים.

סיכום

החיסון לגיל שנה הוא חלק חשוב בשמירה על בריאות ילדינו. תופעות הלוואי השכיחות ביותר של החיסון לגיל שנה הן קלות ובדרך כלל חולפות תוך מספר ימים. במקרים נדירים, החיסון לגיל שנה עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר, כגון תגובה אלרגית קשה, התקפים או חום גבוה. אם ילדך חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, פנה מיד לרופא שלך.

דעה אישית

כהורה, חשוב להיות מודעים לתופעות הלוואי האפשריות של החיסון לגיל שנה. בעוד שתופעות הלוואי הן בדרך כלל קלות וחולפות תוך מספר ימים, חשוב להיות מודעים לתופעות הלוואי החמורות יותר ולפנות לטיפול רפואי אם הן מתרחשות. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות ילדינו, וחשוב לדון בכל דאגה עם הרופא שלך לפני שילדך מקבל את החיסון לגיל שנה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן