דף הבית » יותר » ככל שהכחול עמוק יותר הנה באה השמש
2023-07-03 10:31:00+02:00

ככל שהכחול עמוק יותר הנה באה השמש

הביטלס והצבע הכחול

הלהיט הקלאסי של הביטלס מ-1969 "Here Comes the Sun" הוא אחד השירים האהובים ביותר בכל הזמנים. המילים, שנכתבו על ידי ג'ורג' הריסון, הן חגיגה של שמחות האביב וההבטחה להתחלה חדשה. אבל יש משמעות עמוקה יותר לשיר, כזו שקשורה לצבע הכחול. הביטלס היו ידועים בשימוש שלהם בסמליות במוזיקה שלהם, והצבע הכחול לא היה יוצא דופן. ללהקה הייתה זיקה חזקה לצבע, ששימש לעתים קרובות לייצוג מגוון של רגשות, החל מעצב ובדידות ועד לשמחה ותקווה. ב"Here Comes the Sun", הצבע הכחול משמש לייצג את תחושת התקווה והאופטימיות שמגיעה עם בוא האביב.

המשמעות של כחול ב"הנה באה השמש"

המילים של "Here Comes the Sun" מלאות בהתייחסויות לצבע הכחול. בשיר, הריסון שר על "הציפור הכחולה שרה שיר" ועל "הים הכחול העמוק". הוא גם מזכיר את "השמיים הכחולים" ו"הפעמונים הכחולים" הפורחים באביב. הצבע הכחול מקושר לעתים קרובות עם תחושות של עצב ובדידות, אבל בשיר הזה הוא משמש כדי לייצג תחושה של תקווה ואופטימיות. הציפור הכחולה שרה שיר היא סמל לשמחה ואופטימיות, והכחולים הפורחים באביב הם סימן להתחלות חדשות. הים הכחול העמוק הוא מטאפורה למרחבי העולם ולאפשרויות העומדות בפניו.

הקשר בין כחול לשמש

הכותרת של השיר "Here Comes the Sun" היא התייחסות לקרני השמש, המיוצגות לרוב על ידי הצבע הצהוב. אבל לצבע הכחול יש גם קשר לשמש. בתרבויות רבות, השמש נתפסת כסמל לחיים ולאנרגיה, וכחול מקושר לרוב לאיכויות אלו. הצבע הכחול קשור גם לשמים, אשר נתפסים לרוב כמקור לתקווה ואופטימיות. ב"הנה באה השמש", השמיים הכחולים הם מטפורה לאפשרויות העומדות לפנינו. השמש היא סמל של חום ואור, והשמים הכחולים הם תזכורת שהכל אפשרי.

המשמעות העמוקה יותר של "הנה באה השמש"

בבסיסו, "Here Comes the Sun" הוא שיר על תקווה ואופטימיות. זו תזכורת שלא משנה כמה החיים יכולים להיות אפלים וקשים, תמיד יש פוטנציאל להתחלה חדשה. הצבע הכחול משמש לייצוג רעיון זה, מכיוון שהוא קשור לעתים קרובות לרגשות של תקווה ואופטימיות. השיר הוא גם תזכורת לכך שגם בזמנים החשוכים ביותר, השמש תמיד תזרח שוב. השמיים הכחולים הם סמל לאפשרויות העומדות לפנינו, והשמש היא תזכורת לכך שלא משנה כמה החיים עשויים להיראות אפלים, תמיד אפשר למצוא שמחה ותקווה.

טבלה: משמעות הכחול בשיר

מילים מַשְׁמָעוּת
הציפור הכחולה שרה שיר שמחה ואופטימיות
הים הכחול העמוק מרחבי העולם והאפשרויות
השמיים הכחולים אפשרויות שעומדות לפנינו
פעמונים כחולים פורחים התחלות חדשות

דעה אישית

"Here Comes the Sun" של הביטלס הוא קלאסיקה נצחית שנגעה לליבם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. השימוש של השיר בצבע הכחול הוא תזכורת עוצמתית לפוטנציאל לתקווה ואופטימיות, גם בזמנים האפלים ביותר. זו תזכורת שלא משנה מה החיים זורקים עלינו, תמיד יש פוטנציאל להתחלה חדשה. בשבילי השיר הזה הוא תזכורת עוצמתית שלא משנה כמה החיים עשויים להיראות אפלים, השמש תמיד תזרח שוב. זוהי תזכורת לעולם לא לוותר על התקווה ולחפש תמיד את האפשרויות העומדות בפנינו.

קישורים חיצוניים

כדי ללמוד עוד על המשמעויות העמוקות יותר מאחורי השיר "Here Comes the Sun", עיין במאמר זה מויקיפדיה ובמאמר זה מהגרדיאן .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן