דף הבית » בידור ופנאי » כאבי שיני בינה: מה לעשות?
כאבי שיני בינה: מה לעשות?

כאבי שיני בינה: מה לעשות?

מהו כאב שיני בינה?

כאבי שן בינה היא בעיה שכיחה שחווים אנשים רבים. היא נגרמת כתוצאה מהתפרצות של השיניים הטוחנות השלישיות, המכונה גם שיני בינה, המופיעות בדרך כלל בין הגילאים 17 עד 25. שיני בינה יכולות לגרום לכאבים רבים ואי נוחות, ואף עלולות להוביל לבעיות שיניים אחרות אם לא מטפלים בהן. כראוי. במאמר זה, נדון במה לעשות כאשר יש לך כאבי שיני בינה וכיצד למנוע מהם לקרות בעתיד.

מה גורם לכאבי שיני בינה?

כאבי שן בינה נגרמים בדרך כלל מהתפרצות של הטוחנות השלישיות. השיניים הללו הן האחרונות להיכנס ולעיתים קרובות אין להן מספיק מקום בלסת כדי לבקוע כראוי. זה יכול לגרום לשיניים להיפגע, מה שאומר שהן תקועות בעצם הלסת ולא יכולות לצאת החוצה. שיני בינה נפגעות עלולות לגרום לכאב, נפיחות וזיהום.

תסמינים נפוצים של כאבי שיני בינה

התסמין השכיח ביותר של כאבי שיני בינה הוא כאב עמום ופועם בחלק האחורי של הפה. כאב זה עשוי להיות מלווה בנפיחות, אדמומיות ורגישות באזור בו נמצאות שיני הבינה. תסמינים אחרים כוללים קושי בפתיחת הפה, ריח רע מהפה וטעם לא טוב בפה.

טיפול בכאבי שיני בינה

הטיפול בכאבי שיני בינה תלוי בחומרת הבעיה. במקרים מסוימים, ניתן לטפל בכאב באמצעות תרופות כאב ללא מרשם כגון איבופרופן או פרצטמול. אם הכאב חמור, רופא השיניים שלך עשוי לרשום תרופות כאב חזקות יותר או להמליץ על עקירה. אם שיני הבינה נפגעות, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על עקירה כדי למנוע סיבוכים נוספים.

מניעת כאבי שיני בינה

הדרך הטובה ביותר למנוע כאבי שיני בינה היא לבקר את רופא השיניים באופן קבוע לבדיקות. במהלך ביקורים אלה, רופא השיניים שלך יוכל לזהות בעיות פוטנציאליות עם שיני הבינה שלך לפני שהן הופכות לבעיה. בנוסף, רופא השיניים שלך יכול לספק עצות כיצד לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלך, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לכאבי שיני בינה.

כאבי שיני בינה יכולים להיות חוויה כואבת ולא נוחה. עם זאת, על ידי הבנת מה גורם לה וכיצד למנוע זאת, אתה יכול להפחית את הסיכון שלך לחוות סוג זה של כאב. אם אתם חווים כאבים בשיני בינה, חשוב לפנות לרופא השיניים בהקדם האפשרי כדי לדון באפשרויות הטיפול.

למידע נוסף על כאבי שיני בינה, בקר בדף ויקיפדיה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן