דף הבית » יותר » יותר מדי סוכר: מה זה עושה לגוף?
2023-05-07 14:24:00+02:00

יותר מדי סוכר: מה זה עושה לגוף?

מה זה יותר מדי סוכר?

כשזה מגיע לסוכר, קל לחשוב שקצת לא יזיק. אחרי הכל, הוא נמצא ברבים מהמזונות שאנו אוכלים ולעתים קרובות הוא מרכיב מרכזי בפינוקים האהובים עלינו. אבל לצריכת יותר מדי סוכר יכולה להיות מגוון השפעות שליליות על הגוף. ארגון הבריאות העולמי (WHO) ממליץ למבוגרים ולילדים להגביל את צריכת הסוכרים החופשיים שלהם לפחות מ-10 אחוזים מצריכת האנרגיה היומית שלהם. הסוכרים החופשיים כוללים את כל החד-סוכרים (כגון גלוקוז, פרוקטוז וגלקטוז) ודו-סוכרים (כגון סוכרוז או סוכר שולחן) המוספים למזונות ומשקאות, וכן סוכרים המצויים באופן טבעי בדבש, סירופים ומיצי פירות. במונחים של ש"ח. , המשמעות היא שמבוגרים צריכים לצרוך לא יותר מ-50 גרם סוכרים חופשיים ליום. לילדים, ארגון הבריאות העולמי ממליץ להגביל את צריכת הסוכר החופשי לפחות מ-25 גרם ליום.

מהן ההשפעות של יותר מדי סוכר?

צריכת יותר מדי סוכר עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל השמנת יתר, סוכרת מסוג 2, מחלות לב וחורים בשיניים. הנה כמה מהסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לצריכת יותר מדי סוכר:

עלייה במשקל

אחת ההשפעות הנפוצות ביותר של צריכת יתר סוכר היא עלייה במשקל. כאשר אתה אוכל סוכר, הגוף שלך מפרק אותו לגלוקוז ופרוקטוז. גלוקוז משמש לאנרגיה, בעוד פרוקטוז הופך לשומן. צריכת יתר של סוכר עלולה להוביל לעלייה במשקל ולהשמנה.

סוכרת

צריכה מופרזת של סוכר עלולה גם להוביל לסוכרת מסוג 2. כאשר אתם צורכים סוכר, הגוף שלכם משחרר אינסולין, שעוזר לתאים שלכם לספוג גלוקוז. אם אתה צורך יותר מדי סוכר, הגוף שלך עשוי להיות עמיד לאינסולין, מה שיוביל לסוכרת.

מחלת לב

יותר מדי סוכר יכול גם להגביר את הסיכון למחלות לב. אכילת יותר מדי סוכר עלולה להוביל ליתר לחץ דם, כולסטרול גבוה ודלקת, מה שעלול להגביר את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי.

עששת

סוכר יכול גם לגרום לעששת, מכיוון שהוא מאכיל את החיידקים בפה שלך, מה שעלול להוביל לחורים. אכילת יותר מדי סוכר עלולה גם להגביר את הסיכון למחלות חניכיים, שעלולות לגרום לאובדן שיניים.

תשובות ושאלות

ש: כמה סוכר עלי לצרוך ביום?

ת: ארגון הבריאות העולמי ממליץ למבוגרים ולילדים להגביל את צריכת הסוכרים החופשיים שלהם לפחות מ-10 אחוזים מצריכת האנרגיה היומית שלהם. עבור מבוגרים, המשמעות היא לא יותר מ-50 גרם סוכרים חופשיים ליום. לילדים, ארגון הבריאות העולמי ממליץ להגביל את צריכת הסוכר החופשי לפחות מ-25 גרם ליום.

ש: מהן ההשפעות של צריכת יותר מדי סוכר?

ת: צריכת יתר של סוכר עלולה להוביל למגוון בעיות בריאותיות, כולל השמנת יתר, סוכרת מסוג 2, מחלות לב וחורים בשיניים.

סיכום

לאכילת יותר מדי סוכר יכולה להיות מגוון השפעות שליליות על הגוף. למרות שזה עשוי להיות מפתה להתפנק עם פינוקים ממותקים, חשוב להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בצריכת סוכר מופרזת. ארגון הבריאות העולמי ממליץ למבוגרים ולילדים להגביל את צריכת הסוכרים החופשיים שלהם לפחות מ-10% מצריכת האנרגיה היומית שלהם. על ידי הגבלת צריכת הסוכר שלך, אתה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפתח בעיות בריאות הקשורות ליותר מדי סוכר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן