דף הבית » מידע מקצועי » יגאל בשן: מדריך לחייו ולפועלו
2023-04-30 23:01:00+02:00

יגאל בשן: מדריך לחייו ולפועלו

היכרות עם יגאל בשן

יגאל בשן הוא אמן, פסל וצייר ישראלי שהפך לאחת הדמויות הידועות בעולם האמנות הישראלי. הוא ידוע בעיקר בזכות ציוריו ופסלים מופשטים, שהוצגו בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם. יצירותיו של בשן שואבות לרוב השראה מחוויות חייו שלו, כמו גם מאהבתו לטבע ולסביבה.

חיים מוקדמים וחינוך

יגאל בשן נולד בירושלים בשנת 1950. למד במכון אבני לאמנות ועיצוב בתל אביב, שם סיים תואר בציור ופיסול בשנת 1974. לאחר סיום לימודיו עבר לעיר ניו יורק, שם המשיך ללמוד אמנות ופיסול. הוא חזר לארץ ב-1979 והקים את הסטודיו שלו בירושלים.

קריירה והישגים בולטים

לאורך הקריירה שלו יצר יגאל בשן מגוון יצירות במגוון מדיומים. הוא הציג את ציוריו ופסליו בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם, כולל בישראל, ארצות הברית ואירופה. כמו כן זכה בפרסים ותשבחות רבים, ביניהם פרס ישראל לציור לשנת 1994 ופרס ישראל לפיסול לשנת 1998.

יצירותיו של יגאל בשן

עבודותיו של יגאל בשן שואבות לא פעם השראה מחוויות חייו שלו, כמו גם מאהבתו לטבע ולסביבה. הציורים והפסלים שלו מציגים לרוב צורות וצבעים מופשטים, כמו גם אלמנטים טבעיים כמו עצים ובעלי חיים. הוא גם יצר מגוון פסלים ציבוריים, ביניהם האנדרטה למלחמת ששת הימים בירושלים, שנחשפה ב-1997.

ציורים

יגאל בשן ידוע בעיקר בזכות ציוריו המופשטים, המציגים לרוב צבעים וצורות עזות. הוא יצר מגוון של ציורים, כולל נופים, טבע דומם ואבסטרקטים. ציוריו הוצגו בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם, ביניהם מוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון תל אביב לאמנות ומוזיאון מטרופוליטן בניו יורק.

פסלים

יגאל בשן גם יצר מגוון פסלים, ביניהם אנדרטאות ציבוריות, פסלים ויצירות מופשטות. הוא יצר מספר פסלים ציבוריים, ביניהם האנדרטה למלחמת ששת הימים בירושלים, שנחשפה בשנת 1997. כמו כן יצר מגוון פסלים מופשטים, שהוצגו בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם.

עבודות אחרות

מלבד ציוריו ופסליו, יצר יגאל בשן גם מגוון יצירות נוספות. הוא יצר מספר הדפסים, כולל ליטוגרפיות ותחריטים, שהוצגו בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם. הוא גם יצר מגוון תכשיטים, שנמכרו בגלריות ובחנויות ברחבי הארץ.

מורשת יגאל בשן

יגאל בשן הפך לאחת הדמויות הנודעות בעולם האמנות הישראלי. יצירותיו הוצגו בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם, והוא זכה בפרסים ובשבחים רבים. עבודותיו שואבות לעתים קרובות השראה מחוויות חייו שלו, כמו גם מאהבתו לטבע ולסביבה.

איפה קונים את היצירות של יגאל בשן

את יצירותיו של יגאל בשן ניתן לרכוש ממגוון גלריות וחנויות ברחבי הארץ. הציורים והפסלים שלו זמינים גם לרכישה מקוונת ממגוון אתרי אינטרנט. מחירי יצירותיו נעים בין כמה מאות ש"ח לכמה אלפי ש"ח, בהתאם לגודל ומורכבות היצירה.

גלריות

  • גלריה לאמנות, ירושלים
  • מוזיאון תל אביב לאמנות
  • מוזיאון חיפה לאמנות
  • מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

חנויות אונליין

יגאל בשן הוא אמן, פסל וצייר ישראלי ידוע שיצירותיו הוצגו בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם. הציורים והפסלים המופשטים שלו כוללים לעתים קרובות צבעים וצורות נועזים, כמו גם אלמנטים טבעיים כמו עצים ובעלי חיים. עבודותיו שואבות לעתים קרובות השראה מחוויות חייו שלו, כמו גם מאהבתו לטבע ולסביבה. בשן זכה בפרסים ותשבחות רבים, ביניהם פרס ישראל לציור לשנת 1994 ופרס ישראל לפיסול לשנת 1998. את יצירותיו ניתן לרכוש ממגוון גלריות וחנויות ברחבי הארץ, וכן באינטרנט ממגוון אתרי אינטרנט. למידע נוסף על יגאל בשן ויצירותיו, ניתן לבקר בדף הוויקיפדיה שלו או לצפות בסרטונים אודותיו ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן