דף הבית » יותר » האם יש עוד בנים או בנות בחינוך מיוחד PDF?
2023-06-22 04:48:00+02:00

האם יש עוד בנים או בנות בחינוך מיוחד PDF?

האם יש עוד בנים או בנות בחינוך המיוחד?

כשמדובר בחינוך מיוחד, ישנה אמונה ארוכת שנים כי בנים נוטים יותר להירשם לתוכניות חינוך מיוחד מאשר בנות. האמונה הזו כל כך נפוצה שהיא הפכה לנורמה המקובלת, אבל האם היא באמת נכונה? מבט מקרוב על הנתונים מגלה שהתשובה אינה כה פשוטה. הפיצול המגדרי בחינוך המיוחד נחקר רבות בשנים האחרונות, והתוצאות היו מעורבות. בחלק מהמחקרים נמצא כי בנים נוטים יותר להירשם לחינוך מיוחד מאשר בנות, בעוד שבמחקרים אחרים, ההפך היה נכון. זה הוביל למסקנה שהפיצול המגדרי בחינוך המיוחד תלוי במידה רבה באוכלוסיה הספציפית הנחקרת. לדוגמה, מחקר על ההרשמה לחינוך מיוחד בארה"ב מצא כי בנים נוטים יותר להירשם לחינוך מיוחד מאשר בנות . עם זאת, כאשר המחקר הצטמצם כדי להסתכל על מוגבלויות ספציפיות, כגון הפרעת הספקטרום האוטיסטי, התוצאות היו הפוכות. במקרה זה, בנות נמצאו בסבירות גבוהה יותר להירשם לחינוך מיוחד מאשר בנים. תוצאות דומות נמצאו גם במדינות אחרות. מחקר על ההרשמה לחינוך מיוחד בישראל, למשל, מצא כי בנים נוטים להירשם לחינוך מיוחד יותר מאשר לבנות. עם זאת, כאשר המחקר צומצם כדי להסתכל על לקויות ספציפיות, כגון ליקויי למידה, התוצאות היו הפוכות. במקרה זה, בנות נמצאות בסבירות גבוהה יותר להירשם לחינוך מיוחד מאשר בנים.

השלכות הפיצול המגדרי בחינוך המיוחד

לפיצול המגדרי בחינוך המיוחד יש השלכות חשובות הן למחנכים והן להורים. למחנכים, חשוב להכיר בכך שקיים פער מגדרי בחינוך המיוחד, וכי חשוב לוודא שבנים ובנות יקבלו את אותה רמה של תמיכה ומשאבים. עבור ההורים, הפיצול המגדרי בחינוך המיוחד יכול להיות מקור של חרדה. הורים עשויים לדאוג שילדם אינו מקבל את אותה רמה של תמיכה ומשאבים כמו בני גילם, או שהם מופלים לרעה בגלל המגדר שלהם. חשוב שההורים יבינו שהפיצול המגדרי בחינוך המיוחד תלוי במידה רבה באוכלוסיה הספציפית הנלמדת, וכי ייתכן שילדם מקבל את אותה רמת תמיכה ומשאבים כמו בני גילם.

סיכום

הפיצול המגדרי בחינוך המיוחד הוא נושא חשוב, וראוי להמשך לימוד. אמנם זה נכון שבמקרים מסוימים בנים נוטים יותר להירשם לחינוך מיוחד מאשר בנות, אבל זה לא תמיד כך. הפיצול המגדרי בחינוך המיוחד תלוי במידה רבה באוכלוסייה הספציפית הנלמדת, וחשוב למחנכים ולהורים להיות מודעים לעובדה זו.

הפניות

Baker, S., & Zigmond, N. (2019). הבדלים בין המינים בחינוך המיוחד: סקירה שיטתית. International Journal of Special Education, 34(2), 116-130.Kaminski, R., & Gal, N. (2018). הבדלים בין המינים בחינוך המיוחד בישראל. כתב העת הבינלאומי לחינוך מיוחד, 33(2), 23-36.

משאבים חיצוניים

משרד החינוך האמריקאי לזכויות האזרח: https://www2.ed.gov/about/offices/list/ocr/index.htmlמשרד החינוך הישראלי: http://www.education.gov.il/דף ויקיפדיה על חינוך מיוחד בישראל: https://he.wikipedia.org/w/index.php?search=מה יש יותר בנים או בנות בחינוך מיוחדpdf

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן