דף הבית » יותר » גבינה טבעונית לעומת גבינה רגילה: מה בריא יותר?
2023-05-14 00:42:00+02:00

גבינה טבעונית לעומת גבינה רגילה: מה בריא יותר?

מהי גבינה טבעונית?

גבינה טבעונית היא אלטרנטיבה נטולת חלב לגבינה רגילה. הוא עשוי ממרכיבים צמחיים, כגון אגוזים, שמן קוקוס ושמרים תזונתיים. ניתן להשתמש בגבינה טבעונית באותו אופן כמו גבינה רגילה, כגון לכריכים, פיצות ומנות אחרות. ניתן למצוא אותו גם במגוון טעמים, כמו צ'דר, מוצרלה ופטה.

הבדלים תזונתיים בין גבינה טבעונית לרגילה

גבינה רגילה היא מקור טוב לחלבון, סידן ומינרלים אחרים. הוא גם עשיר בשומן רווי וכולסטרול. מצד שני, גבינה טבעונית דלה בשומן רווי וכולסטרול, ובדרך כלל מועשרת בסידן ובמינרלים נוספים. מבחינת קלוריות, גבינה טבעונית בד"כ נמוכה יותר בקלוריות מגבינה רגילה. לדוגמה, בפרוסת גבינה טבעונית יש בדרך כלל בסביבות 80 קלוריות, בעוד בפרוסת גבינה רגילה יכולה להיות עד 130 קלוריות.

הבדלי טעם ומרקם בין גבינה טבעונית לרגילה

בכל הנוגע לטעם ולמרקם, גבינה טבעונית היא בדרך כלל לא שמנת או טעימה כמו גבינה רגילה. עם זאת, הגבינה הטבעונית עברה דרך ארוכה בשנים האחרונות, וכיום ישנם מותגים רבים המציעים גבינה טבעונית המשתווה לגבינה רגילה מבחינת הטעם והמרקם.

הבדלי מחירים בין גבינה טבעונית לרגילה

בכל הנוגע למחיר, גבינה טבעונית בדרך כלל יקרה יותר מגבינה רגילה. גוש גבינה טבעונית יכול לעלות בין 30-50 ₪, בעוד גוש גבינה רגילה יכול לעלות בסביבות 20 ₪.

סיכום

כשזה מגיע לבחירה בין גבינה טבעונית לרגילה, זה מסתכם בסופו של דבר בהעדפה אישית. שני סוגי הגבינות מציעים יתרונות תזונתיים שונים, וחשוב לקחת בחשבון את הצרכים האישיים שלך בעת קבלת החלטה. אם אתם מחפשים אפשרות בריאה יותר, גבינה טבעונית עשויה להיות הבחירה הטובה יותר. עם זאת, אם אתם מחפשים אופציה יותר טעימה ושמנת, גבינה רגילה עשויה להיות הבחירה הטובה יותר. בסופו של דבר, זה תלוי בך להחליט איזה סוג גבינה עדיף לך. למידע נוסף על גבינה טבעונית ורגילה, ניתן לקרוא עוד בוויקיפדיה, דף הויקיפדיה העברית לנושא "מה יותר בריא גבינה טבעונית או רגילה".

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן