דף הבית » המלצת הצוות » גבוה סוכר – מה לעשות?
גבוה סוכר - מה לעשות?

גבוה סוכר – מה לעשות?

מה זה סוכר גבוה?

רמות סוכר גבוהות, המכונה גם היפרגליקמיה, מתרחשות כאשר לגוף יש יותר מדי גלוקוז, או סוכר, בזרם הדם. זה יכול להיגרם מאכילת יותר מדי סוכר, חוסר פעילות גופנית מספקת או מצב רפואי בסיסי כמו סוכרת. רמות סוכר גבוהות עלולות להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, כולל מחלות לב, שבץ, ונזק לכליות.

מה לעשות לגבי סוכר גבוה

1. לאכול בריא יותר

הצעד הראשון בניהול רמות סוכר גבוהות הוא לבצע שינויים בתזונה שלך. הימנעו ממזונות מעובדים וחטיפים ממותקים, ובחרו במקום זאת בדגנים מלאים, פירות וירקות. אכילת תזונה מאוזנת תעזור לשמור על רמות הסוכר בדם.

2. התעמלות באופן קבוע

פעילות גופנית סדירה חשובה לניהול רמות סוכר גבוהות. פעילות גופנית עוזרת להפחית את כמות הסוכר בזרם הדם, כמו גם לשפר את הבריאות הכללית שלך. שאפו לפחות 30 דקות של פעילות גופנית ביום, כגון הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים.

3. עקוב אחר רמות הסוכר שלך בדם

ניטור רמות הסוכר בדם באופן קבוע חשוב לניהול רמות סוכר גבוהות. אם יש לך סוכרת, עליך לבדוק את רמות הסוכר בדם לפחות פעם ביום. הרופא שלך עשוי גם להמליץ לבדוק את רמות הסוכר בתדירות גבוהה יותר.

4. קח תרופות

אם רמות הסוכר בדם שלך עדיין גבוהות למרות ביצוע שינויים באורח החיים, הרופא שלך עשוי לרשום תרופות כדי לסייע בניהול המצב שלך. בהתאם למצבך, הרופא שלך עשוי לרשום אינסולין, תרופות דרך הפה או תרופות אחרות כדי לסייע בשליטה על רמות הסוכר בדם.

טיפים לניהול רמות סוכר גבוהות

  • אכלו תזונה מאוזנת עם הרבה פירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • התאמן באופן קבוע כדי לעזור להפחית את כמות הסוכר בזרם הדם.
  • עקוב אחר רמות הסוכר בדם באופן קבוע.
  • קח תרופות כפי שנקבע על ידי הרופא שלך.
  • שתו הרבה מים כדי לשמור על לחות.
  • הימנע מחטיפים ממותקים ומזון מעובד.
  • יש לישון מספיק כדי לסייע בניהול רמות הסוכר בדם.

רמות סוכר גבוהות יכולות להיות מסוכנות ויכולות להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. על ידי ביצוע שינויים באורח החיים וביצוע הנחיות הרופא שלך, תוכל לנהל את רמות הסוכר הגבוהות שלך ולהישאר בריאים. למידע נוסף, צפה בסרטון זה ביוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן