דף הבית » יותר » ביצים אורגניות לעומת ביצי חופש – מה עדיף לתרנגולות?
2023-05-12 07:35:00+02:00

ביצים אורגניות לעומת ביצי חופש – מה עדיף לתרנגולות?

מהן ביצים אורגניות?

ביצים אורגניות הן ביצים שמקורן בתרנגולות הניזונות מתזונה אורגנית. המשמעות היא שלא נותנים לתרנגולות אנטיביוטיקה, הורמונים או כימיקלים אחרים במזון שלהם. התרנגולות גם חופשיות להסתובב ולחפש מזון. ביצים אורגניות בדרך כלל יקרות יותר מביצים רגילות, אבל הן טובות יותר לסביבה ולתרנגולות.

מהן ביצי חופש?

ביצי חופש מגיעות מתרנגולות שמותר להן להסתובב בחופשיות בחוץ. לא נותנים להם אנטיביוטיקה, הורמונים או כימיקלים אחרים במזון שלהם. ביצי חופש בדרך כלל זולות יותר מביצים אורגניות, אך ייתכן שלתרנגולות אין גישה להרבה מזון טרי כמו לתרנגולות אורגניות.

ביצים אורגניות לעומת ביצים חופשיות

כשמדובר בביצים אורגניות לעומת ביצי חופש, יש כמה הבדלים עיקריים. ביצים אורגניות בדרך כלל יקרות יותר מביצי חופש, אבל הן טובות יותר לסביבה ולתרנגולות. תרנגולות אורגניות מוזנות בתזונה נקייה מאנטיביוטיקה, הורמונים וכימיקלים אחרים, והן מורשות להסתובב בחופשיות בחוץ. ביצי חופש, לעומת זאת, בדרך כלל זולות יותר מביצים אורגניות, אך ייתכן שלתרנגולות אין גישה לכמות מזון טרי כמו לתרנגולות אורגניות.

מה עדיף לתרנגולות?

כשזה מגיע לאיזה סוג ביצה עדיף לתרנגולות, ביצים אורגניות הן המנצחות הברורות. תרנגולות אורגניות זוכות לתזונה נקייה מאנטיביוטיקה, הורמונים וכימיקלים אחרים, ומאפשרים להן להסתובב בחופשיות בחוץ. משמעות הדבר היא שהתרנגולות מסוגלות לחפש מזון ולקבל שפע של פעילות גופנית, שחשובה לבריאותן ולרווחתם הכללית. יתכן שלתרנגולות מטווח חופשי אין גישה לכמות מזון טרי כמו לתרנגולות אורגניות, וייתכן שהן לא יעשו כל כך הרבה פעילות גופנית.

האם ביצים אורגניות שוות את העלות?

ביצים אורגניות בדרך כלל יקרות יותר מביצים רגילות, אבל הן טובות יותר לסביבה ולתרנגולות. אם אתם מחפשים דרך אתית ובת קיימא לרכוש ביצים, אז ביצים אורגניות הן הדרך ללכת. ביצים אורגניות עולות בסביבות 20-25 ש"ח לתריסר, בעוד שביצי חופש עולות בסביבות 15-20 ש"ח לתריסר.

סיכום

ביצים אורגניות וביצי חופש הן שתי אפשרויות פופולריות במכולת. ביצים אורגניות בדרך כלל יקרות יותר מביצי חופש, אבל הן טובות יותר לסביבה ולתרנגולות. תרנגולות אורגניות מוזנות בתזונה נקייה מאנטיביוטיקה, הורמונים וכימיקלים אחרים, והן מורשות להסתובב בחופשיות בחוץ. ביצי חופש, לעומת זאת, בדרך כלל זולות יותר מביצים אורגניות, אך ייתכן שלתרנגולות אין גישה לכמות מזון טרי כמו לתרנגולות אורגניות. אם אתם מחפשים דרך אתית ובת קיימא לרכוש ביצים, אז ביצים אורגניות הן הדרך ללכת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן