דף הבית » יותר » בוהן שבורה: מה לעשות?

בוהן שבורה: מה לעשות?

בוהן שבורה: מה לעשות?

מה זה בוהן שבורה?

בוהן שבורה היא שבר או שבר באחת מעצמות הבוהן. זוהי פציעה שכיחה שיכולה להתרחש כאשר הבוהן נדחקת, נופלת עליה או נתונה בדרך אחרת לכוח פתאומי. זה יכול להתרחש גם עקב מתח או מתח חוזרים ונשנים. בהתאם לחומרת ההפסקה, היא יכולה לנוע בין פציעה קלה שמחלימה מעצמה לפציעה חמורה יותר הדורשת טיפול רפואי.

סימנים ותסמינים של בוהן שבורה

הסימנים והתסמינים השכיחים ביותר של בוהן שבורה כוללים כאב, נפיחות, חבורות וקושי בהליכה. הבוהן עשויה גם להיראות מעוותת או עקומה. במקרים מסוימים, העצם עשויה להיראות דרך העור.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתה חושד שיש לך בוהן שבורה, חשוב לפנות לטיפול רפואי. הדבר נכון במיוחד אם הבוהן מעוותת בצורה חמורה, אם יש פצע פתוח, או אם הכאב חמור ואינו משתפר עם מנוחה וטיפול ביתי.

טיפול בבוהן שבורה בבית

אם יש לך בוהן שבורה קלה, בדרך כלל ניתן לטפל בה בבית. הצעד הראשון הוא להפחית את הנפיחות על ידי הרמת כף הרגל ומריחת שקית קרח. אתה צריך גם לקחת משכך כאבים ללא מרשם כגון איבופרופן או פרצטמול. כדי להגן על הבוהן, עליך לנעול נעל או מגף עם סוליה נוקשה. כדאי גם להימנע מפעילויות שמפעילות לחץ על הבוהן, כמו ריצה או קפיצה.

השוואה מהירה

סימנים וסימפטומים מתי לפנות לטיפול רפואי טיפול בבית
כאב, נפיחות, חבורות, קשיי הליכה, אצבע מעוותת או עקומה עיוות חמור, פצע פתוח, כאבים עזים הרם את כף הרגל, מורחת קרח, קח משכך כאבים, נועלת נעל עם סוליה נוקשה, הימנע מפעילויות שמפעילות לחץ על הבוהן

במקרים מסוימים, בוהן שבורה עשויה לדרוש טיפול רפואי. זה עשוי לכלול גבס או סד כדי לשתק את הבוהן, או ניתוח לתיקון העצם. הרופא שלך עשוי גם להמליץ על פיזיותרפיה כדי לעזור לך להחזיר את הכוח ואת טווח התנועה בבוהן. אם יש לך בוהן שבורה, חשוב לעקוב אחר הנחיות הרופא שלך לטיפול ומעקב. זה יעזור להבטיח שהבוהן תתרפא כראוי ושתוכל לחזור לפעילות הרגילה שלך בהקדם האפשרי. אם יש לך שאלות או חששות לגבי בוהן שבורה, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לספק לך את המידע והייעוץ שאתה צריך כדי להבטיח שהבוהן שלך מתרפאת כראוי. למידע נוסף על בהונות שבורות, בדוק את הסרטון הזה מיוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן