דף הבית » יותר » אם האף מדמם יותר מפעם אחת, מה עושים?
2023-07-05 06:16:00+02:00

אם האף מדמם יותר מפעם אחת, מה עושים?

מה גורם לדימום מהאף?

דימומים מהאף הם תופעה שכיחה, במיוחד אצל ילדים, ולרוב אין מה לדאוג. רוב הזמן, דימום מהאף נגרם על ידי אוויר יבש, אלרגיות או פציעה קלה. עם זאת, במקרים מסוימים הם יכולים להיות סימן למצב רפואי חמור יותר. אם האף שלך מדמם יותר מפעם אחת, חשוב לנקוט בצעדים כדי לטפל בבעיה.

כיצד לטפל בדימום מהאף

השלב הראשון בטיפול בדימום מהאף הוא לשבת ולהישען מעט קדימה. זה יעזור למנוע מהדם לטפטף במורד הגרון שלך. לאחר מכן, צבט את החלק הרך של האף שלך ממש מתחת לגשר והחזק אותו לפחות 10 דקות. אם הדימום לא פסק לאחר 10 דקות, צבטו שוב את האף למשך 10 דקות נוספות. אם הדימום נמשך, עליך לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך עשוי להמליץ על תרסיס לאף או קרם סטרואידים כדי לעזור לעצור את הדימום. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי לעצור את הדימום.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם האף שלך מדמם יותר מפעם אחת, חשוב לפנות לטיפול רפואי. זה נכון במיוחד אם הדימום מלווה בתסמינים אחרים, כגון חום, כאב ראש חמור או סחרחורת. כדאי גם לפנות לטיפול רפואי אם הדימום לא מפסיק לאחר 10 דקות של צביטה באף.

מניעת דימומים מהאף

יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור למנוע דימומים מהאף. ראשית, נסה לשמור על לחות מעברי האף על ידי שימוש במכשיר אדים או שימוש בתרסיס לאף מלוח. כדאי גם להימנע מלנשוף את האף חזק מדי ולהימנע מלקטוף את האף. אם יש לך אלרגיות, עליך לנקוט בצעדים לטיפול בהן, כגון נטילת תרופות לאלרגיה.

טבלה: טיפולים בדימום מהאף

יַחַס עֲלוּת
תרסיס אף 50 ש"ח
קרם סטרואידים 100 ש"ח
כִּירוּרגִיָה משתנה

תשובות ושאלות

  • מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בדימום מהאף? הדרך הטובה ביותר לטפל בדימום מהאף היא לשבת ולהישען מעט קדימה. לאחר מכן, צבט את החלק הרך של האף שלך ממש מתחת לגשר והחזק אותו לפחות 10 דקות. אם הדימום לא פסק לאחר 10 דקות, צבטו שוב את האף למשך 10 דקות נוספות.
  • מתי עלי לפנות לטיפול רפואי עבור דימום מהאף? עליך לפנות לטיפול רפואי אם האף שלך מדמם יותר מפעם אחת, אם הדימום מלווה בתסמינים אחרים, כגון חום, כאב ראש חמור או סחרחורת, או אם הדימום אינו מפסיק לאחר 10 דקות של צביטה באף.
  • מה אני יכול לעשות כדי למנוע דימום מהאף? כדי לסייע במניעת דימומים מהאף, נסה לשמור על לחות מעברי האף על ידי שימוש במכשיר אדים או שימוש בתרסיס לאף מלוח. כדאי גם להימנע מלנשוף את האף חזק מדי ולהימנע מלקטוף את האף. אם יש לך אלרגיות, עליך לנקוט בצעדים לטיפול בהן, כגון נטילת תרופות לאלרגיה.

סיכום

דימומים מהאף הם תופעה שכיחה, ולרוב אין מה לדאוג. אם האף שלך מדמם יותר מפעם אחת, חשוב לנקוט בצעדים כדי לטפל בבעיה. הדרך הטובה ביותר לטפל בדימום מהאף היא לשבת ולהישען מעט קדימה, ואז לצבוט את החלק הרך של האף ממש מתחת לגשר ולהחזיק אותו לפחות 10 דקות. אם הדימום לא פסק לאחר 10 דקות, צבטו שוב את האף למשך 10 דקות נוספות. אם הדימום נמשך, עליך לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך עשוי להמליץ על תרסיס לאף או קרם סטרואידים כדי לעזור לעצור את הדימום. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח. אתה צריך גם לפנות לטיפול רפואי אם הדימום מלווה בתסמינים אחרים, כגון חום, כאב ראש חמור או סחרחורת. כדי לסייע במניעת דימומים מהאף, נסה לשמור על לחות מעברי האף על ידי שימוש במכשיר אדים או שימוש בתרסיס לאף מלוח. כדאי גם להימנע מלנשוף את האף חזק מדי ולהימנע מלקטוף את האף. אם יש לך אלרגיות, עליך לנקוט בצעדים לטיפול בהן, כגון נטילת תרופות לאלרגיה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן