דף הבית » הכי מדובר » איך יודעים אם זה זהב אמיתי?
2023-05-22 04:55:00+02:00

איך יודעים אם זה זהב אמיתי?

מה זה זהב?

זהב הוא מתכת יקרה ששימשה במשך מאות שנים כצורה של מטבע ותכשיטים. זהו יסוד כימי עם הסמל Au ומספר אטומי 79. זהב הוא מתכת רכה, ניתנת לגימור וגמישה שצבעה צהוב. זוהי אחת המתכות היקרות ביותר בעולם והיא מבוקשת מאוד בזכות יופיה ונדירותה.

כיצד לזהות זהב אמיתי

זיהוי זהב אמיתי יכול להיות משימה מסובכת, במיוחד אם אינך מכיר את סוגי הזהב השונים. הנה כמה טיפים שיעזרו לך לקבוע אם הזהב שברשותך אמיתי או לא:

1. בדוק את הסימונים

לזהב אמיתי יהיו סימנים המעידים על טוהר שלו. סימונים אלה הם בדרך כלל בצורה של מספר ואחריו אות, כגון 18K או 14K. המספר מציין את אחוז הזהב ביצירה, בעוד האות מציינת את סוג הסגסוגת שבה נעשה שימוש.

2. בדוק את המשקל

זהב הוא מתכת כבדה, ולכן הוא אמור להרגיש כבד יותר ממתכות אחרות. אם פיסת הזהב שאתה מחזיק מרגישה קלה, ייתכן שזה לא זהב אמיתי.

3. בדוק את הצבע

זהב אמיתי הוא צבע צהוב עמוק, בעוד שזהב מזויף הוא בדרך כלל גוון בהיר יותר. אם הזהב שאתה מחזיק הוא בצבע בהיר יותר, ייתכן שהוא לא אמיתי.

4. השתמש במגנט

זהב אינו מגנטי, כך שאם פיסת הזהב שאתה מחזיק נמשך למגנט, זה לא זהב אמיתי.

בדיקת זהב עם חומצה

אחת הדרכים האמינות ביותר לבדיקת זהב היא שימוש בחומצה. שיטה זו משמשת תכשיטנים וצורפים כדי לקבוע את טוהר הזהב. בדיקת החומצה כוללת מריחת טיפת חומצה על הזהב וצפייה בתגובה. אם הזהב אמיתי, החומצה לא תגיב. אם הזהב מזויף, החומצה תגרום לתגובה.

באמצעות בודק זהב

דרך נוספת לבדוק זהב היא להשתמש בבודק זהב. זהו מכשיר המשמש למדידת טוהר הזהב. בודקי זהב זמינים במגוון סגנונות ומחירים, ובאמצעותם ניתן לקבוע במהירות ובדייקנות את טוהר הזהב.

סיכום

זיהוי זהב אמיתי יכול להיות משימה מסובכת, אבל עם הידע והכלים הנכונים, זה יכול להיעשות. על ידי בדיקת הסימונים, בדיקת המשקל, בדיקת הצבע, שימוש במגנט ושימוש בחומצה או בודק זהב, תוכלו לקבוע אם הזהב שברשותכם אמיתי או לא. למידע נוסף, אתה יכול לבקר בדף זה או לצפות בסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן