דף הבית » יותר » אידוי לעומת סיגריות – מה יותר גרוע?
2023-05-19 14:28:00+02:00

אידוי לעומת סיגריות – מה יותר גרוע?

אידוי לעומת סיגריות: מה יותר גרוע?

אידוי וסיגריות הן שתיים מהשיטות הפופולריות ביותר לצריכת ניקוטין, אבל מה ההבדלים ביניהן? אנו בוחנים את ההבדלים בין אידוי לסיגריות, בוחנים את ההשפעות על הבריאות, העלות ועוד.

מה זה Vaping?

אידוי הוא פעולת השאיפה והנשיפה של האדים המיוצרים על ידי סיגריה אלקטרונית או מכשיר דומה. האדים מיוצרים בדרך כלל מתמיסה נוזלית המכילה ניקוטין, פרופילן גליקול, גליצרין וחומרי טעם וריח.

מהי סיגריה?

סיגריה היא גליל דק של עלי טבק חתוכים דק מגולגל בנייר דק לעישון. הסיגריה נדלקת בקצה אחד, מה שגורם לסיגריה לעשן ומאפשר שאיפת עשן מהקצה השני, המוחזק בפה.

השפעות בריאותיות

כשזה מגיע להשפעות הבריאותיות של אידוי לעומת סיגריות, הראיות ברורות. מחקרים הראו כי אידוי מזיק הרבה פחות מעישון סיגריות, כאשר רבים מהכימיקלים והמסרטנים המזיקים המצויים בסיגריות אינם מצויים באדי סיגריות אלקטרוניות. עם זאת, חשוב לציין כי אידוי אינו נטול סיכונים לחלוטין. מחקרים מצאו שכמה חומרי טעם וריח בנוזלים אלקטרוניים יכולים להיות רעילים, ושהניקוטין עצמו ממכר מאוד.

עֲלוּת

עלות האידוי לעומת סיגריות היא גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון. באופן כללי, אידוי הוא הרבה יותר זול מעישון סיגריות. בקבוק בודד של נוזל אלקטרוני יכול לעלות עד 25 ש"ח, בעוד שחפיסת סיגריות יכולה לעלות עד 75 ש"ח.

דעה אישית

לדעתי, אין ספק שאידוי הרבה פחות מזיק מעישון סיגריות. אמנם אידוי אינו נטול סיכונים לחלוטין, אך העדויות מראות בבירור שהוא מזיק הרבה פחות מעישון סיגריות. יתר על כן, החיסכון בעלויות הכרוכות באידוי הופכים אותו לאופציה אטרקטיבית עבור אלו המחפשים להפסיק לעשן. למי שמחפש להפסיק לעשן, אני ממליץ לנסות לאדות כחלופה. עם זאת, חשוב לזכור שניקוטין ממכר מאוד, ולכן חשוב לנקוט משנה זהירות בשימוש בסיגריות אלקטרוניות. למידע נוסף על vaping, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן