דף הבית » יותר » אטום נגד אלקטרון: מה גדול יותר?
2023-05-09 13:59:00+02:00

אטום נגד אלקטרון: מה גדול יותר?

אטומים ואלקטרונים: היסודות

אטומים ואלקטרונים הם שניים מהמרכיבים הבסיסיים ביותר של החומר. אטום הוא היחידה הקטנה ביותר של יסוד שיכול להתקיים ומורכבת מגרעין ואלקטרונים. הגרעין מורכב מפרוטונים ונויטרונים ומוקף בענן של אלקטרונים. אלקטרונים הם חלקיקים בעלי מטען שלילי המקיפים את הגרעין. האטומים קטנים להפליא, וקשה למדוד את גודלם. גודלו של אטום נמדד בדרך כלל בפיקומטרים (pm), שהם טריליונית המטר. גודלו של אטום יכול לנוע בין 50 ל-500 pm, תלוי באלמנט.

השוואה בין גודל האטומים והאלקטרונים

אז מה גדול יותר: אטומים או אלקטרונים? התשובה היא אטומים. גודלו של אטום גדול בהרבה מגודלו של אלקטרון. אלקטרונים הם חלקיקים קטנים להפליא, וגודלם נמדד בדרך כלל בננומטרים (ננומטר). ננומטר הוא מיליארדית המטר, וגודלו של אלקטרון הוא בדרך כלל בין 0.2 ל-0.5 ננומטר. המשמעות היא שהאטומים גדולים בערך פי 10,000 מאלקטרונים. למרות שהאטומים קטנים להפליא, הם עדיין הרבה יותר גדולים מאלקטרונים.

מבנה אטומי

אטומים מורכבים מגרעין ואלקטרונים. הגרעין מורכב מפרוטונים ונויטרונים ומוקף בענן של אלקטרונים. הפרוטונים והנייטרונים מוחזקים יחד על ידי הכוח הגרעיני החזק, והאלקטרונים מוחזקים במקומם על ידי הכוח האלקטרוסטטי. הגרעין הוא החלק הגדול ביותר של אטום והוא בדרך כלל בסביבות 1/10,000 מגודל האטום. האלקטרונים קטנים בהרבה מהגרעין והם בדרך כלל בסביבות 1/100,000 מגודל האטום. המשמעות היא שהגרעין גדול בהרבה מהאלקטרונים.

ענן האלקטרונים

האלקטרונים באטום מסודרים בענן מסביב לגרעין. ענן זה מורכב מרמות אנרגיה, המאורגנות בקליפות. כל קליפה יכולה להכיל מספר מסוים של אלקטרונים, והקליפה החיצונית ביותר נקראת מעטפת הערכיות. האלקטרונים במעטפת הערכיות הם אלה שמעורבים בתגובות כימיות. האלקטרונים בקליפות הפנימיות מוחזקים חזק יותר לגרעין ואינם מעורבים בתגובות כימיות.

גודל אטומי

האטומים הם קטנים להפליא, וגודלם יכול להשתנות בהתאם לאלמנט. גודלו של אטום נמדד בדרך כלל בפיקומטרים (pm), שהם טריליונית המטר. גודלו של אטום יכול לנוע בין 50 ל-500 ד"מ, תלוי באלמנט. גודלו של אלקטרון נמדד בדרך כלל בננומטרים (ננומטר). ננומטר הוא מיליארדית המטר, וגודלו של אלקטרון הוא בדרך כלל בין 0.2 ל-0.5 ננומטר. המשמעות היא שהאטומים גדולים פי 10,000 מאלקטרונים.

אטום נגד אלקטרון: השורה התחתונה

אטומים ואלקטרונים הם שניים מהמרכיבים הבסיסיים ביותר של החומר. גודלו של אטום גדול בהרבה מגודלו של אלקטרון, ואטומים נמדדים בדרך כלל בפיקומטר ואילו אלקטרונים נמדדים בדרך כלל בננומטר. הגרעין של אטום הוא החלק הגדול ביותר והוא בדרך כלל בסביבות 1/10,000 מגודל האטום, בעוד שהאלקטרונים קטנים בהרבה והם בדרך כלל בסביבות 1/100,000 מגודל האטום. אז התשובה לשאלה מה גדולה יותר: אטומים או אלקטרונים היא אטומים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן