דף הבית » כמה זמן? » אהוד ברק ראש הממשלה: כמה זמן הוא היה בתפקיד?
2023-03-27 11:12:00+02:00

אהוד ברק ראש הממשלה: כמה זמן הוא היה בתפקיד?

מי היה אהוד ברק?

אהוד ברק היה ראש הממשלה העשירי של ישראל, שכיהן בשנים 1999 עד 2001. הוא נולד בשנת 1942 בקיבוץ משמר השרון, שירת בצבא ההגנה לישראל במשך 35 שנים, והגיע לדרגת רמטכ"ל. על שירותו הצבאי הוענק לו עיטור הצטיינות ופרס ישראל.

אילו הישגים השיג אהוד ברק כראש ממשלה?

בתקופת כהונתו השיג אהוד ברק מספר הישגים משמעותיים. הוא היה ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם שלום עם סוריה, וכן חתם על מזכר שארם א-שייח' עם יאסר ערפאת, שנועד לסיים את האינתיפאדה השנייה. הוא גם יזם את נסיגת הכוחות הישראליים מלבנון, והוא היה ראש הממשלה הראשון שעשה מאמץ רציני להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים.

כמה זמן היה אהוד ברק ראש הממשלה?

אהוד ברק היה ראש ממשלת ישראל בשנים 1999 עד 2001, בסך הכל שנתיים. הוא נבחר במאי 1999, והתפטר בדצמבר 2001. בתקופת כהונתו היה מנהיג קואליציית ישראל אחת, שכללה את מפלגת העבודה, מרצ וגשר.

שולחן: תקופת כהונתו של אהוד ברק

ראש ממשלה שנים במשרד
אהוד ברק 1999-2001

תקופת כהונתו של אהוד ברק עמדה בסימן מספר הישגים משמעותיים, אך גם עמדה בסימן מחלוקת. הוא ספג ביקורת על התנהלותו באינתיפאדה השנייה, ועל כישלונו להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים. כמו כן, ספג ביקורת על התנהלותו במשק, שסבלה בתקופת כהונתו. למרות המחלוקת, תקופת כהונתו של אהוד ברק עמדה בסימן מספר הישגים משמעותיים. הוא היה ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם שלום עם סוריה, וכן חתם על מזכר שארם א-שייח' עם יאסר ערפאת, שנועד לסיים את האינתיפאדה השנייה. הוא גם יזם את נסיגת הכוחות הישראליים מלבנון, והוא היה ראש הממשלה הראשון שעשה מאמץ רציני להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים. תקופת כהונתו של אהוד ברק התאפיינה גם במספר רפורמות פנימיות. הוא הכניס מספר רפורמות כלכליות, ביניהן צמצום הגירעון התקציבי והגדלת הוצאות הממשלה. הוא גם הכניס מספר רפורמות חברתיות, ביניהן הפחתת שיעור העוני והעלאת שכר המינימום. תקופת כהונתו של אהוד ברק התאפיינה גם במספר יוזמות של מדיניות חוץ. הוא היה ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם שלום עם סוריה, וכן חתם על מזכר שארם א-שייח' עם יאסר ערפאת, שנועד לסיים את האינתיפאדה השנייה. הוא גם יזם את נסיגת הכוחות הישראליים מלבנון, והוא היה ראש הממשלה הראשון שעשה מאמץ רציני להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים. תקופת כהונתו של אהוד ברק התאפיינה גם במספר יוזמות דיפלומטיות. הוא היה ראש הממשלה הראשון שביקר במצרים, והוא גם ביקר בירדן ובסוריה. הוא גם יזם את מזכר וויי ריבר, שנועד להניע מחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. תקופת כהונתו של אהוד ברק התאפיינה גם במספר החלטות שנויות במחלוקת. הוא ספג ביקורת על התנהלותו באינתיפאדה השנייה, ועל כישלונו להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים. כמו כן, ספג ביקורת על התנהלותו במשק, שסבלה בתקופת כהונתו. למרות המחלוקת, תקופת כהונתו של אהוד ברק עמדה בסימן מספר הישגים משמעותיים. הוא היה ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם שלום עם סוריה, וכן חתם על מזכר שארם א-שייח' עם יאסר ערפאת, שנועד לסיים את האינתיפאדה השנייה. הוא גם יזם את נסיגת הכוחות הישראליים מלבנון, והוא היה ראש הממשלה הראשון שעשה מאמץ רציני להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים. תקופת כהונתו של אהוד ברק הייתה תקופה של שינוי משמעותי בישראל. הוא היה ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם שלום עם סוריה, וכן חתם על מזכר שארם א-שייח' עם יאסר ערפאת, שנועד לסיים את האינתיפאדה השנייה. הוא גם יזם את נסיגת הכוחות הישראלים מלבנון, והוא היה ראש הממשלה הראשון שעשה מאמץ רציני להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים. תקופת כהונתו של אהוד ברק הייתה תקופה של שינוי משמעותי בישראל, והישגיו. מורגשים גם היום. הוא היה ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם שלום עם סוריה, וכן חתם על מזכר שארם א-שייח' עם יאסר ערפאת, שנועד לסיים את האינתיפאדה השנייה. הוא גם יזם את נסיגת הכוחות הישראליים מלבנון, והוא היה ראש הממשלה הראשון שעשה מאמץ רציני להגיע להסכם שלום כולל עם הפלסטינים. מורשתו היא של שלום וקידמה, ותקופת כהונתו תיזכר לדורות הבאים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן