דף הבית » רק אצלנו » צרבת בהריון: מה לעשות?
צרבת בהריון: מה לעשות?

צרבת בהריון: מה לעשות?

מהי צרבת?

צרבת היא תחושת צריבה בחזה המתרחשת כאשר חומצת הקיבה חוזרת אל הוושט, הצינור המוביל מזון מהפה לקיבה. זהו סימפטום נפוץ של מחלת ריפלוקס קיבה ושט (GERD) ויכול לגרום לאי נוחות וכאב. במהלך ההיריון, צרבת היא סימפטום שכיח הנובע מהעלייה ברמות ההורמונים בגוף והלחץ של התינוק הגדל על הבטן.

מה גורם לצרבת בהריון?

צרבת במהלך ההריון נגרמת על ידי רמות מוגברות של הורמונים בגוף, שיכולות להרפות את הסוגר התחתון של הוושט (LES). ה-LES הוא שריר בתחתית הוושט שבדרך כלל נסגר לאחר שהמזון עובר דרכו. כאשר הוא רגוע, חומצת הקיבה עלולה לזרום חזרה אל הוושט, ולגרום לצרבת. התינוק הגדל יכול גם להפעיל לחץ על הקיבה, לדחוף את חומצת הקיבה אל הוושט.

מה ניתן לעשות כדי להקל על צרבת?

ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי להקל על אי הנוחות של צרבת במהלך ההריון. ראשית, נשים בהריון צריכות להימנע ממזונות שידועים כמעוררים צרבת, כמו מזון חריף, מזון מטוגן, פירות הדר ומוצרים על בסיס עגבניות. אכילת ארוחות קטנות ותכופות יותר יכולה גם לעזור להפחית את הסימפטומים של צרבת. שנית, נשים בהריון צריכות להימנע משכיבה לאחר אכילה ועליהן להשתדל להישאר זקוף לפחות שעתיים לאחר הארוחה. זה יכול לעזור למנוע חומצת הקיבה לזרום חזרה אל הוושט. שלישית, נשים בהריון צריכות להימנע מללבוש בגדים צמודים, מכיוון שהדבר עלול להפעיל לחץ על הקיבה ולדחוף את חומצת הקיבה אל הוושט. לבסוף, נשים בהריון צריכות לדבר עם הרופא שלהן לגבי תרופות שניתן ליטול כדי להקל על תסמיני הצרבת.

מתי לפנות לרופא

אם התסמינים של צרבת חמורים או אינם מגיבים לאמצעי טיפול עצמי, נשים בהריון צריכות לדבר עם הרופא שלהן. חשוב לוודא שהתסמינים אינם נגרמים ממצב חמור יותר, כגון GERD. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בתרופות כדי להקל על תסמיני הצרבת. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא לפני נטילת תרופות כלשהן במהלך ההריון.

סיכום

צרבת היא סימפטום שכיח במהלך ההריון. היא נגרמת מהעלייה ברמות ההורמונים בגוף והלחץ של התינוק הגדל על הבטן. ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי להקל על אי הנוחות של צרבת, כגון הימנעות ממזונות שידועים כמעוררים צרבת, אכילת ארוחות קטנות יותר ותכופות יותר, הימנעות משכיבה לאחר האוכל, הימנעות מלבוש צמוד ודיבור עם רופא. על תרופות שניתן ליטול כדי להקל על התסמינים. אם התסמינים של צרבת חמורים או אינם מגיבים לאמצעי טיפול עצמי, נשים בהריון צריכות לדבר עם הרופא שלהן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן