דף הבית » הכי חם » מה עושים עם שיעול?
מה עושים עם שיעול?

מה עושים עם שיעול?

מהו שיעול?

שיעול הוא פעולת רפלקס המנקה את דרכי הנשימה שלך מחומרים מגרים, כגון אבק, עשן, ריר וחלקיקים אחרים. זהו סימפטום נפוץ של מחלות רבות, כגון הצטננות, ברונכיטיס ודלקת ריאות. שיעול יכול להיגרם גם מאלרגיות, אסטמה או מצבי נשימה אחרים. שיעול יכול להיות יבש או פרודוקטיבי, כלומר הוא מייצר ריר.

תרופות ביתיות לשיעול

הישארו לחות

שתייה מרובה של נוזלים עוזרת לדלל את הריר ולהקל על השיעול. מים, מיץ ומי לימון חמימים עם דבש יכולים להרגיע את הגרון ולספק הקלה. הימנע ממשקאות המכילים קפאין ומשקאות אלכוהוליים, מכיוון שהם עלולים להתייבש.

לגרגר עם מי מלח

גרגור עם מי מלח חמים יכול לעזור להפחית את הדלקת בגרון ולשחרר ריר. ממיסים כפית אחת של מלח ב-8 אונקיות מים חמים, וגרגר במשך 30 שניות. חזור על עד ארבע פעמים ביום.

השתמש במכשיר אדים

אוויר יבש יכול לגרות את הגרון ולהחמיר את השיעול. שימוש במכשיר אדים בחדר השינה שלך יכול לעזור לשמור על לחות האוויר ולהפחית שיעול.

שתו תה צמחים

תה צמחים, כגון קמומיל, שורש ליקריץ ושורש מרשמלו, יכול לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את הדלקת. הוסף דבש כדי להמתיק את התה ולעזור לציפוי הגרון שלך.

טיפולים רפואיים לשיעול

אם השיעול שלך חמור או נמשך יותר משבועיים, עליך לפנות לרופא שלך. הם עשויים לרשום תרופות, כגון אנטיביוטיקה, או להמליץ על תרופות ללא מרשם, כגון מדכאי שיעול או כייחים. הרופא שלך עשוי גם להמליץ על טיפולי נשימה או טיפולים אחרים כדי לעזור להפחית את השיעול שלך.

יַחַס תיאור
אַנְטִיבִּיוֹטִיקָה מרשם לטיפול בזיהומים חיידקיים
מדכאי שיעול הפחת את הדחף לשיעול
מצפה עזור לשחרר ולדק את הריר
טיפולי נשימה עזור לפתוח את דרכי הנשימה ולהפחית שיעול

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן