דף הבית » רק אצלנו » מה עושים דגים בגשם?
מה עושים דגים בגשם?

מה עושים דגים בגשם?

האם דגים נרטבים בגשם?

דגים מותאמים באופן טבעי לחיות במים, ולכן זה אולי נראה מוזר לחשוב שהם נרטבים כשיורד גשם. עם זאת, דגים יכולים להירטב בגשם. טיפות הגשם בדרך כלל קטנות מכדי לחדור לקשקשי רוב הדגים, אך הן עדיין יכולות לספוג חלק מהלחות. זה יכול להיות מועיל עבור מינים מסוימים, מכיוון שהוא עוזר להם להישאר קרירים ולחות.

האם דגים צריכים לנשום בגשם?

דגים צריכים לנשום כדי לשרוד, וגשם יכול להשפיע על הנשימה שלהם. כאשר יורד גשם, טיפות המים עלולות לחסום את האוויר מלהגיע לזימים של הדג. זה יכול לגרום להם להתקשות לנשום ואף יכול להוביל למוות אם הגשם כבד מספיק. כדי להימנע מכך, חלק מהדגים יחפשו מחסה במים רדודים או במערות ובנקיקים מתחת למים.

האם דגים אוכלים בגשם?

דגים בדרך כלל אוכלים פחות כשיורד גשם, מכיוון שהגשם יכול להפחית את הראות ולהקשות עליהם למצוא מזון. עם זאת, דגים מסוימים עשויים עדיין לנסות להאכיל במהלך גשם קל. דגים שניזונים מחרקים יכולים אולי לנצל את החרקים שנמשכים אל פני המים על ידי הגשם.

האם דגים נודדים בגשם?

גשם יכול גם להשפיע על התנהגותם של דגים הנודדים. כשיורד גשם, מפלס המים עלול לעלות, מה שמקשה על הדגים לשחות במעלה הזרם. זה יכול לגרום להם לעכב את נדידתם או לעבור לאזורים שונים שבהם המים אינם כה עמוקים.

האם דגים ישנים בגשם?

דגים בדרך כלל לא ישנים בגשם, מכיוון שהגשם יכול להקשות עליהם להישאר שקועים. במקום זאת, הם עשויים לחפש מחסה במים רדודים או במערות ובנקיקים מתחת למים. דגים עשויים גם להיות פעילים יותר כאשר יורד גשם, מכיוון שהם עשויים להשתמש בגשם כדי לעזור להם למצוא מזון או להימנע מטורפים.

האם דגים מתרבים בגשם?

דגים עשויים עדיין להתרבות בגשם, אם כי זה יכול להיות קשה יותר עבורם לעשות זאת. הגשם עלול להקשות עליהם את מציאת מקומות ההטלה המתאימים, ומפלסי המים המוגברים עלולים להקשות עליהם להגיע אל מקומות ההטלה. הגשם יכול גם להפחית את כמות החמצן במים, מה שעלול להקשות על הישרדות הביצים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן