דף הבית » מידע מקצועי » מה עושים בשבת בירושלים?
מה עושים בשבת בירושלים?

מה עושים בשבת בירושלים?

מהי שבת?

שבת הוא יום המנוחה בדת היהודית. הוא נצפה משקיעת השמש ביום שישי ועד השקיעה בשבת. בשבת אסור לעבוד, והיום מוקדש לתפילה, מנוחה ובילוי עם בני משפחה וחברים. בירושלים השבת היא זמן מיוחד בשבוע, ויש הרבה פעילויות מהן.

מה לעשות בשבת בירושלים?

בקר בבית הכנסת

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את השבת בירושלים היא להגיע לתפילה בבית הכנסת. בתי כנסת רבים מציעים שירותים מיוחדים לשבת, וזו דרך מצוינת להתחבר לקהילה היהודית וללמוד יותר על הדת.

חקור את העיר

בשבת הרבה מהחנויות והמסעדות בעיר סגורות, אבל עדיין יש הרבה מה לעשות. צאו לטייל בעיר העתיקה וחקרו את הרחובות המפותלים ואתרים עתיקים. בקרו בכותל המערבי, האתר הקדוש ביותר ליהדות, וקבלו את האווירה הייחודית.

תהנה מארוחה

השבת היא זמן מיוחד למשפחה וחברים להתכנס וליהנות מארוחה. מסעדות רבות בירושלים מציעות ארוחות שבת מיוחדות, עם מנות מסורתיות כמו צ'ולנט, קוגל וחלה. תיהנו מארוחה טעימה ותבלו עם יקיריכם.

להשתתף בקונצרט

בשבת, רבים מהאולמות בירושלים מציעים קונצרטים ומופעים מיוחדים. תיהנו מלילה של מוזיקה וריקודים, או קבלו הופעה תיאטרלית. במקום מתקיימים גם אירועי שבת מיוחדים לילדים כמו מופעי בובות וסיפורים.

להירגע בפארק

ירושלים היא ביתם של פארקים וגנים רבים ויפים, המושלמים ליום רגוע בשבת. טיילו בגנים השופעים של גן החיות התנ"כי, או הירגעו בצל עצי הזית בגן הבוטני בירושלים.

סייר

בשבת פתוחים רבים מהמוזיאונים והאתרים ההיסטוריים של ירושלים, המציעים הזדמנות ייחודית לחקור את ההיסטוריה והתרבות העשירה של העיר. צא לסיור באנדרטת השואה ביד ושם או במוזיאון מגדל דוד, ולמד עוד על עברה של העיר.

לבלות זמן עם המשפחה

השבת היא זמן מיוחד לבילוי עם המשפחה והחברים. תיהנו מארוחה נינוחה ביחד, או צאו לטייל בעיר ולחקור את המראות. הקדישו זמן לדבר ולהתעדכן, והפקו את המרב מיום המנוחה. השבת בירושלים היא זמן מיוחד בשבוע, ויש הרבה פעילויות מהן. בין אם אתם מחפשים לחקור את העיר, להשתתף בהופעה או סתם לבלות עם המשפחה, יש משהו לכל אחד. נצלו את השבת בירושלים ותהנו מהיום.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן