דף הבית » המלצת הצוות » מה עושים בערב החג השני של פסח?
מה עושים בערב החג השני של פסח?

מה עושים בערב החג השני של פסח?

הכינו את צלחת הסדר

אסוף את המאכלים הסמליים

צלחת הסדר היא מרכז סעודת הפסח ומכילה שישה מאכלים סמליים. אלה כוללים ביצה צלויה, עצם שוק צלויה, עשבי תיבול מרים, חרוסת, ירק וקרפס. לכל פריט יש משמעות מיוחדת והוא משמש לסיוע בסיפור יציאת בני ישראל ממצרים.

בחר צלחת

בחרו צלחת שמיוחדת לכם או למשפחתכם. זה יכול להיות ירושה או משהו שאספתם בחנות מקומית. זה צריך להיות גדול מספיק כדי להכיל את כל הפריטים וצריך להיות מקושט בצורה חגיגית. כמו כן, ניתן למצוא צלחות ליל הסדר מיוחדות שעוצבו במיוחד לחג.

ארגן סדר

אסוף את האורחים שלך

הזמינו משפחה וחברים להצטרף אליכם לליל הסדר. הקפידו לספק מספיק כיסאות ומקומות ישיבה לכולם. מומלץ גם לספק הגדה, שהיא ספר המכיל את סיפור יציאת מצרים ואת טקסי הפסח. ניתן למצוא הגדות באינטרנט או בחנויות ספרים.

תכננו את הארוחה

תכננו תפריט הכולל מנות פסח מסורתיות כמו מרק כדורי מצה, גפילטע פיש, חזה, קוגל. אתה יכול גם לכלול מנות אחרות המיוחדות למשפחה שלך. הקפידו לספק מספיק אוכל לכולם ולספק אפשרויות צמחוניות וטבעוניות במידת הצורך.

בחר מנהיג

בחר מישהו שיוביל את הסדר. אדם זה יהיה אחראי על קריאת ההגדה והסבר הטקסים. הקפידו לבחור מישהו שמתמצא בחג ומנהגיו.

חוגגים את החג

הדלק את הנרות

הדליקו את נרות החג וקראו את הברכות. זהו רגע מיוחד של הרהור ושמחה. הנרות מסמלים את אור החירות שחוו בני ישראל כשהשתחררו מעבדות.

לשיר שירים

שירו שירי פסח מסורתיים כמו "דיינו" ו"צ'אד גדיא". השירים הללו הם דרך לחגוג את החג ולהיזכר בסיפור יציאת מצרים. הם גם דרך לקרב אנשים ולהשתתף בשמחת החג.

אמור תפילות

אמור את התפילות המסורתיות שהן חלק מהסדר. תפילות כמו קידוש ושמע הן דרך להודות על החופש שחוו בני ישראל. הם גם דרך לזכור את חשיבות החג ולהרהר במשמעותו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן