דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות עם שלפוחיות ברגליים | טיפול ומניעה
מה לעשות עם שלפוחיות ברגליים | טיפול ומניעה

מה לעשות עם שלפוחיות ברגליים | טיפול ומניעה

מה גורם לשלפוחיות בכפות הרגליים?

שלפוחיות בכפות הרגליים נגרמות מחיכוך, בדרך כלל מנעליים שאינן מתאימות כראוי. החיכוך גורם לעור להתחכך בנעל, מה שמוביל לשלפוחיות מלאות נוזלים. סיבות אחרות לשלפוחיות כוללות כוויות, תגובות אלרגיות וזיהומים. חשוב לקבוע את הגורם לשלפוחית לפני הטיפול בה.

כיצד לטפל בשלפוחיות בכפות הרגליים

אם יש לך שלפוחית בכף הרגל, חשוב לשמור עליה נקייה ומוגנת. אם השלפוחית קטנה ולא כואבת מדי, אפשר להשאיר אותה בשקט. כסו אותו בתחבושת או עור מולסקין כדי למנוע ממנו להידבק. אם השלפוחית גדולה וכואבת, ייתכן שיהיה עליך לנקז אותה. לשם כך, השתמש במחט סטרילית כדי לנקב את השלפוחית. לאחר מכן, לחץ בעדינות על השלפוחית כדי לשחרר את הנוזל. יש למרוח משחה אנטיביוטית ולכסות את השלפוחית בתחבושת.

מניעת שלפוחיות בכפות הרגליים

הדרך הטובה ביותר למנוע שלפוחיות בכפות הרגליים היא לנעול נעליים שמתאימות כמו שצריך. ודא שהנעליים שלך לא צמודות מדי או רפויות מדי. ללבוש גרביים העשויים מבדים נושמים, כגון כותנה או צמר. זה יעזור להפחית את החיכוך ולשמור על הרגליים יבשות. אם אתה מתכוון ללכת או לרוץ במשך תקופה ממושכת, ללבוש שני זוגות גרביים כדי להפחית את החיכוך עוד יותר. אתה יכול גם להשתמש בחומרי סיכה, כגון ג'לי נפט, כדי להפחית את החיכוך.

בחר את הנעליים הנכונות

בבחירת נעליים יש לוודא שהן מתאימות כראוי. אצבעות הרגליים שלך לא צריכות להיות צפופות או מעוכות. העקב שלך צריך להתאים היטב בחלק האחורי של הנעל. אם אתה קונה נעליים באינטרנט, הקפד לקרוא את טבלת המידות ולמדוד את כפות הרגליים שלך לפני ההזמנה. אם אתם עושים קניות בחנות, נסו את הנעליים והסתובבו בהן כדי לוודא שהן מתאימות כמו שצריך.

לשבור נעליים חדשות

אם את נועלת זוג נעליים חדשות, חשוב לפרוץ אותן לפני שנועלים אותן לפרקי זמן ארוכים. נעלו את הנעליים ברחבי הבית במשך כמה ימים כדי להתרגל אליהן. זה יעזור להפחית את הסיכון לשלפוחיות. אתה יכול גם ללבוש שני זוגות גרביים כדי להפחית את החיכוך.

שמור על כפות הרגליים שלך נקיות ויבשות

חשוב לשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות כדי להפחית את הסיכון לשלפוחיות. שטפו את הרגליים כל יום במים וסבון. יבש אותם ביסודיות, במיוחד בין אצבעות הרגליים. החליפו גרביים כל יום ולבשו גרביים העשויות מבדים נושמים. אם כפות הרגליים שלך מזיעות הרבה, אתה יכול להשתמש באנטי-פרספירנט כדי לשמור עליהן יבשות.

אם יש לך שלפוחיות בכפות הרגליים, חשוב לטפל בהן כראוי. עקוב אחר הטיפים הבאים לטיפול ולמניעת שלפוחיות בכפות הרגליים. צפה בסרטון זה כדי ללמוד עוד.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן