דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות עם צ'ק חוזר?
מה לעשות עם צ'ק חוזר?

מה לעשות עם צ'ק חוזר?

מהו צ'ק חוזר?

צ'ק חוזר, המכונה גם צ'ק חוזר, הוא צ'ק שלא ניתן לעיבוד עקב חוסר מספיק כספים בחשבונו של כותב הצ'קים. כאשר זה קורה, השיק מוחזר למוטב (האדם שקיבל את הצ'ק) וכותב הצ'ק אחראי לכל עמלה הקשורה לצ'ק החוזר.

מה לעשות כאשר אתה מקבל צ'ק חוזר

אם אתה מקבל צ'ק חוזר, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא ליצור קשר עם כותב ההמחאה. כדאי להסביר מדוע השיק הוחזר ולבקש מהם לבצע תשלום בצורה אחרת, כגון מזומן או הוראת כסף. אם כותב ההמחאה אינו מסוגל לבצע תשלום בצורה אחרת, מומלץ לשקול נקיטת צעדים משפטיים.

מה לעשות אם אינך מצליח להשיג את כותב ההמחאות

אם אינך מצליח ליצור קשר עם כותב ההמחאות, מומלץ לשקול הגשת תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות. זהו תהליך פשוט יחסית, ובדרך כלל ניתן להגיש את התיק באינטרנט. יהיה עליך לספק הוכחה לכך שהצ'ק לא כובד, כגון עותק של השיק והעתק של הצ'ק שהוחזר. לאחר הגשת התיק, בית המשפט יודיע על כך לכותב השיק ותהיה לו אפשרות להשיב.

מה לעשות אם תזכה בתיק

אם תזכה בתיק, בית המשפט יחייב את כותב ההמחאה לשלם את סכום השיק, בתוספת עמלות כלשהן. בית המשפט רשאי גם לחייב את כותב ההמחאה בתשלום פיצויים נוספים, כגון הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כמו כן רשאי בית המשפט לחייב את כותב השיק בתשלום ריבית על סכום השיק.

מה אם כותב ההמחאות לא ישלם?

אם כותב ההמחאה לא ישלם את הסכום שקבע בית המשפט, ייתכן שתוכל לנקוט בצעדים משפטיים נוספים. זה עשוי לכלול עיקול שכר, היטל חשבון בנק או שעבוד רכוש. כדאי להתייעץ עם עורך דין כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

מה אם כותב ההמחאה הוא חבר או בן משפחה?

אם כותב ההמחאות הוא חבר או בן משפחה, מומלץ לשקול אפשרויות אחרות לפני נקיטת צעדים משפטיים. ייתכן שתוכל לגבש תוכנית תשלום או לנהל משא ומתן על פשרה. עליך לשקול גם את ההשפעה הפוטנציאלית על מערכת היחסים שלך עם כותב ההמחאות לפני שתנקוט פעולה כלשהי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן