דף הבית » טופ 100 » מה לעשות עם פצעי פה | טיפים לבריאות
מה לעשות עם פצעי פה | טיפים לבריאות

מה לעשות עם פצעי פה | טיפים לבריאות

מה הם פצעי פה?

פצעי פה, הידועים גם בשם פצעי סרטן, הם כיבים קטנים וכואבים שעלולים להופיע בפה. הם לרוב בצבע לבן או צהוב ויכולים להיות מוקפים בהילה אדומה. הם יכולים להופיע בחלק הפנימי של הלחיים, השפתיים, הלשון, החניכיים וגג הפה. פצעים בפה שכיחים ויכולים להשפיע על כל אחד, למרות שהם שכיחים יותר בקרב בני נוער ומבוגרים צעירים. הם יכולים להיגרם ממגוון גורמים, כולל מתח, טראומה לפה, מזונות מסוימים, ואפילו תרופות מסוימות.

מהם התסמינים של פצעים בפה?

התסמין השכיח ביותר של פצעים בפה הוא כאב. הכאב יכול לנוע בין קל לחמור ויכול להימשך מספר ימים. תסמינים אחרים כוללים אדמומיות, נפיחות ורגישות באזור הפגוע.

כיצד לטפל בפצעים בפה

פצעים בפה יכולים להיות לא נוחים וכואבים, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור להקל על התסמינים ולרפא אותם מהר יותר.

הימנע מחומרים מגרים

אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור לרפא פצעים בפה היא להימנע מכל חומרים מגרים שעלולים לגרום להם. זה כולל הימנעות ממזונות חריפים, חומציים או מלוחים, כמו גם טבק ואלכוהול.

השתמש בשטיפת פה

שימוש בשטיפת פה יכול לעזור להפחית כאב ודלקת. חפש שטיפת פה המכילה חומר קהה, כגון בנזוקאין או לידוקאין, כדי לעזור להפחית את הכאב.

השתמש בקומפרס קר

מריחת דחיסה קרה על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית כאב ונפיחות. כל שעליך לעשות הוא להשרות מטלית נקייה במים קרים ולמרוח אותה על הפצע למשך 10-15 דקות בכל פעם.

קח תרופות נגד כאבים ללא מרשם

תרופות נגד כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן או פרצטמול, יכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לפצעים בפה.

נסה תרופה טבעית

ישנן מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לפצעים בפה. חלקם כוללים מריחת ג'ל אלוורה על האזור הפגוע, מריחת משחה עשויה סודה לשתייה ומים, או גרגור עם מי מלח.

מתי לפנות לרופא

רוב פצעי הפה יחלימו מעצמם תוך מספר ימים. עם זאת, אם הכאבים חזקים או שהפצעים אינם נרפאים, חשוב לפנות לרופא. רופא יכול לקבוע את הגורם לפצעים ולספק טיפול שיעזור להאיץ את תהליך הריפוי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן