דף הבית » הכי נצפים » מה לעשות עם עקיצות יתושים
מה לעשות עם עקיצות יתושים

מה לעשות עם עקיצות יתושים

מהן עקיצות יתושים?

עקיצות יתושים נגרמות על ידי נקבות יתושים כשהן ניזונות מדמם של בני אדם ובעלי חיים. נקבת היתוש זקוקה לחלבון המצוי בדם כדי לעזור לביציה להתפתח. כאשר יתוש עוקץ, הוא מחדיר רוק לעור, מה שגורם לבליטה מגרדת ואדומה. עקיצות יתושים יכולות לגרום למגוון תגובות, מגירוי קל ועד לתגובות חמורות יותר כמו כוורות או אפילו הלם אנפילקטי.

מה לעשות כאשר אתה מקבל עקיצת יתוש

הדבר הראשון שעליך לעשות כאשר אתה מקבל עקיצת יתוש הוא לשטוף את האזור במים וסבון. זה יעזור להפחית את הסיכון לזיהום. לאחר מכן תוכל למרוח דחיסה קרה או קרם נגד גירוד כדי לעזור להפחית את הגירוד והנפיחות. אם הגירוד נמשך, אתה יכול לקחת אנטיהיסטמין ללא מרשם כדי לעזור להפחית את הגירוד והנפיחות. כדאי גם להימנע משריטת הנשיכה, מכיוון שהדבר עלול להגביר את הסיכון לזיהום.

מניעת עקיצות יתושים

הדרך הטובה ביותר למנוע עקיצות יתושים היא להימנע מאזורים שבהם סביר להניח שייתושים. זה כולל מים עומדים, דשא גבוה ואזורים מוצלים. אם אתם חייבים להיות באזור שבו נמצאים יתושים, לבשו חולצות ומכנסיים עם שרוולים ארוכים, והשתמשו בחומר דוחה חרקים המכיל DEET.

השתמש בכילה נגד יתושים

אם אתה ישן בחוץ, עליך להשתמש בכילה כדי להגן על עצמך מפני עקיצות יתושים. רשתות נגד יתושים יעילות בהרחקת יתושים וניתן למצוא אותן ברוב חנויות החוץ.

בדוק אם יש מים עומדים

יתושים מטילים את הביצים שלהם במים עומדים, לכן חשוב לבדוק אם יש מים עומדים סביב הבית. אם אתה מוצא מים עומדים, עליך להסיר אותם כדי להפחית את הסיכון לעקיצות יתושים.

שמור על חלונות ודלתות סגורים

יתושים יכולים להיכנס לביתכם דרך חלונות ודלתות פתוחות, לכן חשוב לשמור אותם סגורים במידת האפשר. אתה יכול גם להשתמש במסכי חלונות כדי להרחיק יתושים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן