דף הבית » טופ 10 » מה לעשות עם אף סתום?
מה לעשות עם אף סתום?

מה לעשות עם אף סתום?

מה זה אף סתום?

אף סתום, הידוע גם בשם גודש באף, הוא סימפטום של הצטננות, אלרגיות או זיהום בסינוסים. זה מתרחש כאשר מעברי האף הופכים דלקתיים ומתמלאים בריר, מה שמקשה על הנשימה. זה יכול גם לגרום לכאבי ראש, עייפות וקשיי שינה.

תרופות ביתיות לאף סתום

ישנן מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים של אף סתום.

1. תמיסת מלח

תמיסת מלח היא תרופה טבעית שיכולה לסייע בהפחתת דלקת וריפוי ריר במעברי האף. כדי להכין תמיסת מלח, ערבבו 1 כפית מלח עם 8 אונקיות מים חמים. השתמש במזרק נורה או בסיר נטו כדי לשטוף את התמיסה דרך נחיר אחד והחוצה מהשני.

2. קיטור

שאיפת אדים יכולה לעזור לשחרר ריר ולהפחית דלקת במעברי האף. כדי להשתמש באדים, ממלאים קערה במים חמים ומוסיפים כמה טיפות שמן אקליפטוס. הניחו מגבת על הראש והשענו מעל הקערה, הקפידו לעצום את העיניים. שאפו את האדים למשך 10 דקות.

3. דחיסה חמה

מריחת דחיסה חמה על הפנים יכולה לעזור להפחית דלקת ולשחרר ריר במעברי האף. כדי ליצור קומפרס חם, יש להשרות מטלית במים חמים ולסחוט את העודפים. הניחו את הקומפרס על הפנים למשך 10 דקות.

4. תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם כגון נוגדי גודש ואנטי-היסטמינים יכולות לעזור להקל על הסימפטומים של אף סתום. עם זאת, חשוב להקפיד על ההוראות שעל האריזה ולא ליטול יותר מהמינון המומלץ.

מתי לפנות לרופא

אם תרופות ביתיות לא מספקות הקלה, חשוב לפנות לרופא. רופא יכול לקבוע את הסיבה לאף המחניק ולרשום תרופות שיעזרו להקל על התסמינים. צפה בסרטונים ביוטיוב על מה לעשות לאף סתום

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן