דף הבית » בידור ופנאי » מה לעשות עם אוזניים חסומות?
מה לעשות עם אוזניים חסומות?

מה לעשות עם אוזניים חסומות?

מה גורם לאוזניים חסומות?

אוזניים חסומות יכולות להיגרם ממגוון דברים, מזיהום ועד לחסימה בתעלת האוזן. הסיבות השכיחות לאוזניים חסומות כוללות הצטברות שעוות אוזניים, חפץ זר באוזן, אלרגיות, הצטננות או זיהום בסינוסים או שינוי בלחץ האוויר.

מהם התסמינים של אוזניים חסומות?

התסמין השכיח ביותר של אוזניים חסומות הוא תחושת מלאות או לחץ באוזן. תסמינים אחרים כוללים אובדן שמיעה, צלצולים באוזן (טינטון), סחרחורת וכאבי אוזניים.

מה אני יכול לעשות כדי לבטל את חסימת האוזניים שלי?

אם האוזניים שלך חסומות עקב זיהום, הרופא שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה או תרופות אחרות כדי לסייע בניקוי הזיהום. אם האוזניים שלך חסומות בגלל הצטברות שעוות אוזניים, הרופא שלך עשוי להמליץ על שימוש בתמיסת ריכוך שעוות אוזניים או להשקות את האוזניים. אם האוזניים שלך חסומות בגלל חפץ זר, הרופא שלך עשוי להמליץ להסיר את החפץ.

כיצד אוכל למנוע אוזניים חסומות?

ישנם מספר צעדים שתוכל לנקוט כדי למנוע חסימה של האוזניים שלך. אלה כוללים הימנעות מהכנסת חפצים זרים לאוזניים, שימוש באטמי אוזניים בעת שחייה, הימנעות מרעשים חזקים, שימוש במכשיר אדים כדי לשמור על לחות האוויר בבית והימנעות מעישון.

שימוש בטיפות אוזניים

אם אתה נוטה לחסום אוזניים, הרופא שלך עשוי להמליץ על שימוש בטיפות אוזניים ללא מרשם כדי לעזור לשמור על האוזניים שלך נקיות. טיפות אוזניים אלו יכולות לעזור לרכך את שעוות האוזניים ולהקל על הסרה.

שימוש ב-Neti Pot

סיר neti הוא מכשיר המשמש לשטוף את הסינוסים ואת מעברי האף. זה יכול לעזור לנקות חסימות בתעלת האוזן ולעזור להפחית את הסיכון לזיהום.

הימנעות מנסיעות אוויריות

אם אתם נוטים לסתום אוזניים, עדיף להימנע מנסיעות אוויריות במידת האפשר. השינוי בלחץ האוויר במהלך טיסה עלול לגרום לחסימה של האוזניים.

גורם יַחַס
הצטברות שעוות אוזניים תמיסת ריכוך שעוות אוזניים או השקיה אוזניים
חפץ זר באוזן הסרת חפץ
הַדבָּקָה אנטיביוטיקה או תרופות אחרות
אלרגיות תרופות לאלרגיה
שינוי לחץ אוויר הימנע מנסיעות אוויריות

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן