דף הבית » מידע מקצועי » מה לעשות נגד שלשול?
מה לעשות נגד שלשול?

מה לעשות נגד שלשול?

מה זה שלשול?

שלשול הוא מצב רפואי המאופיין בצואה תכופה, רופפת ומימית. זוהי בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל זיהומים חיידקיים וויראליים, אלרגיות למזון ותרופות מסוימות. זה יכול להיות גם סימפטום של מצב רפואי חמור יותר, כגון מחלת קרוהן או קוליטיס כיבית.

כיצד למנוע שלשול

הדרך הטובה ביותר למנוע שלשולים היא להקפיד על היגיינה. זה כולל שטיפת ידיים לפני ואחרי הטיפול במזון, שימוש בקרש חיתוך נפרד למזון גולמי ומבושל, והימנעות ממגע עם אנשים חולים. בנוסף, חשוב לשתות הרבה נוזלים כדי לשמור על לחות ולאכול תזונה מאוזנת הכוללת הרבה סיבים.

טיפול בשלשול

אם אתה חווה שלשול, הצעד הראשון הוא לשתות הרבה נוזלים כדי להחליף את הנוזלים שאבדו דרך יציאות תכופות. בנוסף, עליך להימנע ממזונות שעלולים להחמיר את המצב, כגון מוצרי חלב, מזון חריף וקפאין. כמו כן, חשוב להימנע מכל תרופות שיכולות לגרום לשלשול, כגון אנטיביוטיקה.

מתי לפנות לרופא

אם השלשול שלך נמשך יותר מיומיים או מלווה בכאבי בטן עזים, חום או דם בצואה, עליך לפנות לטיפול רפואי. בנוסף, אם נסעת לאחרונה למדינה זרה, עליך לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה שלשול.

תרופות ללא מרשם

אם השלשול שלך קל, ייתכן שתוכל לטפל בו עם תרופות ללא מרשם, כגון לופרמיד (אימודיום) או ביסמוט סובסליצילאט (פפטו-ביסמול). עם זאת, חשוב לקרוא היטב את התוויות ולפעול לפי ההוראות שעל האריזה.

שינויים תזונתיים

בנוסף לתרופות ללא מרשם, ייתכן שתוכל להפחית את הסימפטומים שלך על ידי ביצוע שינויים תזונתיים. זה כולל הימנעות ממזונות שעלולים להחמיר את השלשול, כגון מוצרי חלב, מזון חריף וקפאין. בנוסף, חשוב לשתות הרבה נוזלים ולאכול תזונה מאוזנת הכוללת הרבה סיבים.

טבלה: מה לעשות נגד שלשול?

מְנִיעָה יַחַס
הקפידו על היגיינה טובה
שתו הרבה נוזלים
אכלו תזונה מאוזנת
שתו הרבה נוזלים
הימנע ממזונות מסוימים
הימנע מתרופות מסוימות
קח תרופות ללא מרשם
בצע שינויים תזונתיים

מתי לפנות לרופא

  • השלשול נמשך יותר מיומיים
  • כאבי בטן חזקים, חום או דם בצואה
  • נסע לאחרונה למדינה זרה

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן