דף הבית » בידור ופנאי » מה לעשות נגד כאבי בטן ושלשולים?
מה לעשות נגד כאבי בטן ושלשולים?

מה לעשות נגד כאבי בטן ושלשולים?

מה גורם לכאבי בטן ושלשולים?

כאבי בטן ושלשולים יכולים להיגרם ממגוון דברים. אלה יכולים לכלול הרעלת מזון, וירוס, חיידקים או טפילים. מתח, תרופות מסוימות ואלרגיות למזון עלולים גם הם לגרום לכאבי בטן ושלשולים.

כיצד לטפל בכאבי בטן ושלשולים

הדרך הטובה ביותר לטפל בכאבי בטן ושלשולים היא לנוח הרבה ולשתות הרבה נוזלים. זה יעזור לגוף שלך לרפא ולשטוף את כל הרעלים שעלולים לגרום לתסמינים. גם הימנעות ממזונות עתירי שומן, סוכר ותבלינים יכולה לעזור.

תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם יכולות לעזור להקל על הסימפטומים של כאבי בטן ושלשולים. אלה כוללים נוגדי חומצה, תרופות נגד שלשולים ופרוביוטיקה. הקפד לעקוב אחר ההוראות על התווית ולדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תרופה כלשהי.

תרופות סבתא

ישנן מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים של כאבי בטן ושלשולים. אלה כוללים אכילת מזונות שקל לעיכול, כגון בננות, אורז, רסק תפוחים וטוסט. תה צמחים, כגון ג'ינג'ר, קמומיל ונענע, יכול גם לעזור.

מתי לפנות לרופא

אם התסמינים שלך לא משתפרים לאחר מספר ימים, או אם יש לך חום, צואה מדממת או כאבי בטן חזקים, עליך לפנות לרופא. חשוב גם לראות רופא אם את בהריון, שכן תרופות מסוימות עלולות להיות מסוכנות לנשים בהריון.

מניעת כאבי בטן ושלשולים

הדרך הטובה ביותר למנוע כאבי בטן ושלשולים היא לתרגל היגיינה טובה. שטפו ידיים לעיתים קרובות, והימנעו משיתוף כלים או כוסות עם אחרים. הקפידו לבשל מזון ביסודיות, והימנעו מאכילת בשר נא או לא מבושל. שתייה מרובה של נוזלים, אכילת תזונה מאוזנת ומנוחה מספקת יכולים גם לסייע במניעת כאבי בטן ושלשולים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן