דף הבית » הכי מדובר » מה לעשות לאחר עקירת שיניים? | טיפים לטיפול בחלל הפה
מה לעשות לאחר עקירת שיניים? | טיפים לטיפול בחלל הפה

מה לעשות לאחר עקירת שיניים? | טיפים לטיפול בחלל הפה

מהי עקירת שיניים?

עקירת שן היא הליך דנטלי המוציא שן מהשקע שלה בעצם הלסת. זה נעשה בדרך כלל כאשר השן פגומה מכדי לתקן אותה עם סתימה או כתר, או כאשר השן נפגעת ויש צורך להסירה. עקירות שיניים נעשות לעיתים גם כדי לפנות מקום לטיפול אורתודונטי.

מה לעשות לאחר עקירת שיניים

1. לנוח ולהירגע

לאחר עקירת שן חשוב לנוח ולהירגע. זה יעזור לגוף לרפא ולהפחית את הסיכון לזיהום. הימנע מפעילויות מאומצות לפחות 24 שעות לאחר ההליך. אם אפשר, קחו יום חופש מהעבודה או מבית הספר כדי לתת לגוף שלכם זמן להתאושש.

2. קח תרופות נגד כאבים

חשוב ליטול תרופות נגד כאבים כפי שנקבע על ידי רופא השיניים שלך כדי לסייע בניהול הכאב. זה יעזור להפחית את הדלקת ויקל על האכילה והשתייה. תרופות נגד כאבים ללא מרשם, כמו איבופרופן, יכולות להילקח גם לפי הצורך.

3. למרוח קרח

מריחת קרח על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב. השתמשו בשקית קרח או בשקית של ירקות קפואים, עטופים בבד, ומרחו על החלק החיצוני של הפה למשך 15 דקות בכל פעם. עשה זאת מספר פעמים ביום במשך 24 השעות הראשונות לאחר ההליך.

4. הימנעו מעישון

יש להימנע מעישון לפחות 72 שעות לאחר עקירת שן. עישון יכול להגביר את הסיכון לזיהום ולהאט את תהליך הריפוי. אם אתה מעשן, דבר עם רופא השיניים שלך על דרכים להפסיק לעשן.

5. לאכול מזון רך

חשוב לאכול מזון רך בימים הראשונים לאחר עקירת שן. זה יעזור להפחית את הסיכון לזיהום ולאפשר לאזור להחלים. אפשרויות טובות כוללות יוגורט, פודינג, פירה ומרק. הימנע ממזונות קשים, פריכים או לעיסים, מכיוון שהם עלולים לגרות את האזור ולהאט את תהליך הריפוי.

6. שמור על האזור נקי

חשוב לשמור על ניקיון האזור לאחר עקירת שן. שטפו את הפה בעדינות עם מי מלח חמים מספר פעמים ביום כדי לעזור להפחית את הסיכון לזיהום. הימנע מצחצוח האזור לפחות 24 שעות לאחר ההליך, שכן הדבר עלול לגרות את האזור ולהאט את תהליך הריפוי.

7. מעקב עם רופא השיניים שלך

חשוב לפנות לרופא השיניים לאחר עקירת שן. רופא השיניים שלך יוכל לעקוב אחר ההתקדמות שלך ולוודא שהאזור מתרפא כראוי. רופא השיניים שלך עשוי להמליץ גם על טיפולי המשך, כגון אנטיביוטיקה או השתלת שיניים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן