דף הבית » טופ 100 » מה לעשות כשננשך על ידי כלב
מה לעשות כשננשך על ידי כלב

מה לעשות כשננשך על ידי כלב

הבנת נשיכות כלבים

נשיכות כלבים יכולות לנוע בין קלות לחמורות, תלוי בגודל הכלב, סוג הנשיכה ומיקום הנשיכה. נשיכות כלבים עלולות לגרום לפצעי דקירה עמוקים, חתכים ואפילו עצמות שבורות. נשיכת כלבים יכולה גם לגרום לזיהום, ובמקרים נדירים, למוות.

עזרה ראשונה עבור נשיכות כלבים

אם ננשכת על ידי כלב, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לשטוף את הפצע במים וסבון. הפעל לחץ על הפצע כדי לעצור כל דימום. אם הדימום לא מפסיק, פנה מיד לטיפול רפואי. כדי להפחית את הסיכון לזיהום יש למרוח משחה אנטיביוטית על הפצע ולכסות אותו בתחבושת סטרילית.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם הנשיכה חמורה, או אם אינך בטוח אם הפצע נגוע, פנה מיד לטיפול רפואי. כמו כן, חשוב לפנות לטיפול רפואי אם הכלב אינו מחוסן נגד כלבת. סימני זיהום כוללים אדמומיות, נפיחות ומוגלה הנובעת מהפצע. רופא יכול גם לספק זריקת טטנוס במידת הצורך.

מה לעשות לאחר נשיכת כלב

לאחר נשיכת כלב, חשוב לנקוט בצעדים למניעת נשיכות עתידיות. אם אתם מכירים את הכלב שנשך אתכם, פנו לבעלים ובקשו ממנו לחסן את הכלב נגד כלבת. אם הכלב אינו מחוסן, יהיה עליו להסגר למשך 10 ימים. אם הכלב הוא תועה, פנה לבקרת בעלי חיים ודווח על הנשיכה.

מניעת נשיכות כלבים

הדרך הטובה ביותר למנוע נשיכות כלבים היא להיות מודעים לסביבתך ולהיות זהיר בסביבת כלבים. אל תתקרבו לכלב שאינו מוכר לכם ולעולם אל תנסו ללטף כלב שנוהם או מראה סימני תוקפנות. אם אתם נמצאים בסביבת כלב שאינכם מכירים, בקשו מהבעלים רשות לפני שאתם מלטפים את הכלב. למדו את הילדים להיות עדינים עם בעלי חיים ולעולם לא להתקרב לכלב זר.

מה לא לעשות אחרי נשיכת כלב

אל תנסה לטפל בנשיכת כלב בבית. אין לנסות לתפור את הפצע או להשתמש בכל סוג של תרופה ביתית. אין לתת לכלב כל סוג של תרופות או לנסות לנקות את הפצע בעצמך. אל תנסה ללכוד או לרסן את הכלב, מכיוון שהדבר עלול לגרום לפציעה נוספת.

נשיכת כלב יכולה להיות חוויה טראומטית. עם זאת, על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, אתה יכול להפחית את הסיכון לזיהום ולעזור במניעת נשיכות כלבים עתידיות. אם אתה או מישהו אחר ננשך על ידי כלב, פנה מיד לטיפול רפואי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן