דף הבית » הכי חם » מה לעשות כשנחתכים בסכין?
מה לעשות כשנחתכים בסכין?

מה לעשות כשנחתכים בסכין?

נקה את הפצע

אם חתכו אתכם בסכין, חשוב לנקות את הפצע בהקדם האפשרי. התחל על ידי שטיפת ידיים במים וסבון כדי להפחית את הסיכון לזיהום. לאחר מכן, שטפו את הפצע במים חמים וסבון עדין. יבש בעדינות את הפצע עם מטלית נקייה או מגבת נייר.

הפעל לחץ

לאחר שהפצע נקי, עליך להפעיל לחץ על האזור כדי לעצור את הדימום. השתמש במטלית נקייה או תחבושת כדי להפעיל לחץ על הפצע. אם הדימום לא מפסיק לאחר מספר דקות, פנה לטיפול רפואי.

פנה לטיפול רפואי

אם הפצע עמוק או שהדימום לא מפסיק לאחר מספר דקות, יש לפנות לטיפול רפואי. ייתכן שתצטרך תפרים כדי לסגור את הפצע. רופא יכול גם לבדוק אם יש סימני זיהום ולספק לך אנטיביוטיקה במידת הצורך.

מנע זיהום

לאחר ניקוי וטיפול הפצע, חשוב לנקוט בצעדים למניעת זיהום. שמור על הפצע נקי ומכוסה בתחבושת. החלף את התחבושת באופן קבוע והימנע ממגע עם לכלוך ומזהמים אחרים. אם אתה מבחין בסימנים של זיהום, כגון אדמומיות, נפיחות או מוגלה, פנה מיד לטיפול רפואי.

טיפול מעקב

לאחר שהפצע החלים, חשוב לפנות לרופא לבדיקה. הרופא שלך עשוי להמליץ על טיפולים נוספים, כגון אנטיביוטיקה, כדי לסייע במניעת זיהום. חשוב גם לפקוח עין על הפצע עבור כל סימני זיהום.

מְנִיעָה

הדרך הטובה ביותר למנוע פציעה הקשורה לסכין היא לתרגל טיפול בטוח בסכין. שמור תמיד את הלהב מכוון הרחק מעצמך ומאחרים, ולעולם אל תשתמש בסכין בצורה מאיימת. בנוסף, חשוב תמיד להשתמש בסכין חדה ולשמור אותה במקום מאובטח כאשר אינו בשימוש.

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן