דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות כשמקבלים צ'ק חוזר
מה לעשות כשמקבלים צ'ק חוזר

מה לעשות כשמקבלים צ'ק חוזר

מהו צ'ק חוזר?

צ'ק חוזר, המכונה גם צ'ק כספים לא מספיקים (NSF), הוא צ'ק שלא ניתן לעיבוד מכיוון שלכותב אין מספיק כסף בחשבון העובר ושב שלו כדי לכסות את סכום הצ'ק. כאשר צ'ק קופץ, הבנק מחזיר את הצ'ק למוטב, שהוא האדם או העסק שאליו נכתב השיק.

מה לעשות כשמקבלים צ'ק חוזר

כאשר אתה מקבל צ'ק חוזר, יש כמה צעדים שעליך לנקוט כדי לנסות להחזיר את כספך.

צור קשר עם כותב הצ'קים

הצעד הראשון הוא ליצור קשר עם כותב ההמחאות. בקש מהם להחזיר את הצ'ק על ידי החלפתו בהמחאה של קופה או על ידי העברת הכסף. אם כותב ההמחאות אינו מסוגל לעשות זאת, ייתכן שתוכל לתכנן תוכנית תשלום חלופית.

דווח על הצ'ק לבנק

אם כותב הצ'ק לא רוצה או יכול להחזיר את הצ'ק, יש לדווח לבנק על הצ'ק. ייתכן שהבנק יוכל לגבות חלק מהכספים מחשבונו של כותב ההמחאות.

מה קורה אם כותב הצ'קים לא מסתדר עם הצ'ק?

אם כותב ההמחאה לא יפר את הצ'ק, ייתכן שתוכל לנקוט בצעדים משפטיים. בהתאם לגובה הצ'ק, ייתכן שתוכל לתבוע את כותב הצ'ק בבית המשפט לתביעות קטנות. ייתכן שתוכל גם להגיש כתב אישום פלילי נגד כותב ההמחאה אם סכום הצ'ק גדול מספיק.

כיצד למנוע צ'קים חוזרים

הדרך הטובה ביותר למנוע צ'קים חוזרים היא לוודא שיש לך עסק עם כותבי צ'קים בעלי מוניטין. לפני קבלת צ'ק, כדאי לבקש הוכחת זיהוי ולוודא שלכותב הצ'ק יש מספיק כסף בחשבונו לכיסוי סכום הצ'ק.

סיכום

צ'קים חוזרים יכולים להיות טרחה, אבל יש צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לנסות להחזיר את הכסף שלך. פנו לכותב הצ'ק, דווחו על הצ'ק לבנק ונקטו בצעדים משפטיים במידת הצורך. כדי למנוע צ'קים חוזרים, ודא שיש לך עסק עם כותבי צ'קים בעלי מוניטין ושיש להם מספיק כסף בחשבון כדי לכסות את סכום הצ'ק.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן