דף הבית » הכי חם » מה לעשות כשמים נכנסים לאוזן?
מה לעשות כשמים נכנסים לאוזן?

מה לעשות כשמים נכנסים לאוזן?

מה גורם למים באוזן?

מים באוזן יכולים להיגרם ממגוון פעילויות, כולל שחייה, מקלחת ואפילו שטיפת פנים. כאשר מים נכנסים לאוזן, זה יכול לגרום לכאב ואי נוחות. במקרים מסוימים, זה יכול אפילו להוביל לזיהום.

מהם התסמינים של מים באוזן?

התסמין השכיח ביותר של מים באוזן הוא תחושת מלאות או לחץ באוזן. אתה עלול גם לחוות כאב, גירוד או צליל צלצול. במקרים מסוימים, האוזן עלולה לייצר הפרשה.

מה לעשות כשמים נכנסים לאוזן?

הדבר הטוב ביותר לעשות כאשר מים נכנסים לאוזן הוא להטות את הראש הצידה ולמשוך בעדינות את תנוך האוזן מטה ואחורה כדי ליישר את תעלת האוזן. זה אמור לעזור למים להתנקז החוצה. אתה יכול גם לנסות להשתמש במזרק נורה מלא במים חמים כדי לשטוף את האוזן.

שימוש בטיפות אוזניים ללא מרשם

אם המים לא מתנקזים החוצה, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בטיפות אוזניים ללא מרשם. טיפות אלו יכולות לעזור לפרק את המים ולהקל על הניקוז החוצה. הקפידו לעקוב בקפידה אחר ההוראות שעל האריזה.

מתי לפנות לרופא

אם המים אינם מתנקזים לאחר שניסית את השיטות הנ"ל, או אם אתה חווה כאבים עזים, חום או הפרשות, עליך לפנות לרופא. רופא יכול לבדוק את האוזן שלך ולרשום תרופות במידת הצורך.

מניעת כניסת מים לאוזן

הדרך הטובה ביותר למנוע כניסת מים לאוזן היא לחבוש אטמי אוזניים בזמן שחייה או מקלחת. כדאי גם להימנע מלהכניס חפצים כמו צמר גפן או אצבעות לתוך תעלת האוזן.

תרופות ביתיות למים באוזן

אם אתה מקבל מים לאוזן, יש כמה תרופות ביתיות שעשויות לעזור. אתה יכול לנסות להשתמש בכמה טיפות של אלכוהול או חומץ כדי לעזור באידוי המים. אתה יכול גם לנסות להשתמש בקומפרס חם כדי לעזור להפחית כאב ואי נוחות. לסיכום, מים באוזן עלולים לגרום לאי נוחות ואף לגרום לזיהום. אם אכן יש לך מים באוזן, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להטות את הראש ולמשוך את תנוך האוזן כלפי מטה ואחורה כדי לעזור למים להתנקז החוצה. אם זה לא עובד, אתה יכול לנסות להשתמש בטיפות אוזניים ללא מרשם או לפנות לרופא. הדרך הטובה ביותר למנוע כניסת מים לאוזן היא לחבוש אטמי אוזניים בזמן שחייה או מקלחת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן