דף הבית » הכי חם » מה לעשות כשיש לך שלשול וכאבי בטן?
מה לעשות כשיש לך שלשול וכאבי בטן?

מה לעשות כשיש לך שלשול וכאבי בטן?

מה גורם לשלשול ולכאבי בטן?

שלשול וכאבי בטן יכולים להיגרם ממגוון גורמים, כולל הרעלת מזון, וירוס או זיהום חיידקי. תרופות מסוימות, כגון אנטיביוטיקה, יכולות גם הן לגרום לתסמינים אלו. במקרים מסוימים, הסיבה לשלשול וכאבי בטן אינה ידועה.

כיצד לקבל הקלה משלשולים וכאבי בטן

אם אתה חווה שלשול וכאבי בטן, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לקבל הקלה.

הישארו לחות

חשוב לשתות הרבה נוזלים כאשר יש לך שלשולים וכאבי בטן. זה יעזור להחליף את הנוזלים והאלקטרוליטים שהגוף שלך איבד. מים הם הבחירה הטובה ביותר, אבל אתה יכול גם לשתות מרק צלול, משקאות אלקטרוליטים או משקאות ספורט. הימנע ממשקאות המכילים קפאין ומשקאות אלכוהוליים, מכיוון שהם עלולים להחמיר את הסימפטומים שלך.

אכלו מזון בלנד

כשיש לך שלשולים וכאבי בטן, עדיף להקפיד על מאכלים תפלים. זה כולל מזונות כמו אורז רגיל, טוסט, בננות, רסק תפוחים ותפוחי אדמה מבושלים. הימנע ממוצרי חלב, מזונות חריפים וממזונות שומניים או מטוגנים, מכיוון שהם עלולים להחמיר את הסימפטומים שלך.

תרופות ללא מרשם

ישנן מגוון תרופות ללא מרשם שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים של שלשול וכאבי בטן. אלה כוללים תרופות נגד שלשולים, כגון לופרמיד, ותרופות נגד בחילה, כגון דימנהידרינאט. חשוב לקרוא היטב את התוויות ולפעול לפי הוראות השימוש.

מתי לפנות לרופא

אם התסמינים שלך חמורים או אם הם נמשכים יותר מכמה ימים, עליך לפנות לרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את הגורם לתסמינים שלך ולספק טיפול, במידת הצורך.

סיכום

שלשול וכאבי בטן יכולים להיות מאוד לא נוחים, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לקבל הקלה. הקפידו לשמור על לחות ולאכול מאכלים תפלים. תרופות ללא מרשם יכולות גם לעזור להקל על הסימפטומים שלך. אם התסמינים שלך חמורים או אם הם נמשכים יותר מכמה ימים, עליך לפנות לרופא שלך. למידע נוסף, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן