דף הבית » לא להאמין » מה לעשות כשיש לך שלפוחית בכף הרגל?
מה לעשות כשיש לך שלפוחית בכף הרגל?

מה לעשות כשיש לך שלפוחית בכף הרגל?

מהי שלפוחית בכף הרגל שלך?

שלפוחית היא כיס קטן של נוזל שנוצר על השכבה העליונה של העור שלך. שלפוחיות נגרמות לרוב מחיכוך, כגון מנעליים צמודות מדי או מפעילויות הכרוכות בתנועה חוזרת. ניתן למלא שלפוחיות בנוזל שקוף, בדם או במוגלה. הם יכולים להיות כואבים ולא נוחים, ויכולים להקשות על ההליכה או להפעיל לחץ על כף הרגל.

כיצד לטפל בשלפוחית בכף הרגל

נקה את השלפוחית

השלב הראשון בטיפול בשלפוחית הוא ניקוי האזור. השתמש במים חמים וסבון כדי לנקות בעדינות את האזור. הימנע מלשפשף את האזור, מכיוון שהדבר עלול לגרום לגירוי נוסף. לאחר שהאזור נקי, יבש אותו במגבת נקייה.

כסה את השלפוחית

לאחר שהאזור נקי ויבש, כסו את השלפוחית בתחבושת או גזה. זה יעזור להגן על האזור מפני גירוי נוסף ולשמור אותו נקי. אם השלפוחית גדולה, מומלץ להשתמש בתחבושת בצורת סופגניה כדי למנוע לחץ מהאזור.

למרוח משחה אנטיביוטית

לאחר כיסוי האזור יש למרוח שכבה דקה של משחה אנטיביוטית על האזור. זה יעזור לשמור על האזור נקי ולהגן עליו מפני זיהום. הקפידו להשתמש במוצר המיועד במיוחד לשימוש על העור.

מתי לפנות לטיפול רפואי

רוב השלפוחיות יחלימו מעצמן עם טיפול נאות. עם זאת, אם השלפוחית גדולה או כואבת, מומלץ לפנות לטיפול רפואי. בנוסף, אם השלפוחית מלווה באדמומיות, נפיחות או ניקוז, עליך לפנות לטיפול רפואי מכיוון שזה יכול להיות סימן לזיהום.

הרופא שלך עשוי להמליץ על ניקוז השלפוחית. ניתן לעשות זאת במשרד או בבית. אם תבחרו לעשות זאת בבית, הקפידו לנקות את האזור היטב לפני ואחרי ניקוז השלפוחית. הרופא שלך עשוי גם לרשום אנטיביוטיקה או תרופות אחרות כדי לסייע בטיפול באזור.

מניעת שלפוחיות בכף הרגל שלך

הדרך הטובה ביותר למנוע שלפוחיות היא לנעול נעליים שמתאימות כראוי ולהימנע מפעילויות הכרוכות בתנועה חוזרת. בנוסף, עליך תמיד לשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות. אם אתה נוטה לשלפוחיות, ייתכן שתרצה ללבוש גרביים עם הנעליים שלך כדי לעזור להפחית את החיכוך.

אם אתה מפתח שלפוחית, הקפד לטפל בה כראוי. נקו את האזור, כסו אותו בתחבושת, ומרחו משחה אנטיביוטית. אם השלפוחית גדולה או כואבת, או אם היא מלווה באדמומיות, נפיחות או ניקוז, פנה לטיפול רפואי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן