דף הבית » לא להאמין » מה לעשות כשהאוזן שלך חסומה?
מה לעשות כשהאוזן שלך חסומה?

מה לעשות כשהאוזן שלך חסומה?

מה גורם לאוזן חסומה?

אוזן חסומה יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל הצטברות שעווה, אלרגיות, הצטננות וזיהומים בסינוסים. אנשים מסוימים עשויים גם לחוות אוזן חסומה עקב חפץ זר שננעץ בתעלת האוזן, כגון צמר גפן או חרק.

כיצד לבטל את חסימת האוזן שלך

1. נסה טיפות אוזניים

טיפות אוזניים יכולות לעזור לרכך שעוות אוזניים ולהקל על הסרה. ניתן להשיג טיפות אוזניים ללא מרשם, או שאתה יכול להכין בעצמך באמצעות תערובת של חלקים שווים חומץ לבן ואלכוהול. שים כמה טיפות לאוזן והטה את הראש הצידה כדי לאפשר לטיפות להגיע לאזור החסום. המתן מספר דקות ולאחר מכן הטה את ראשך לכיוון ההפוך כדי לאפשר לנוזל להתנקז החוצה.

2. השתמש בקומפרס חם

מריחת קומפרס חם על האוזן יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולשחרר כל חסימה. כדי ליצור קומפרס, השרו מטלית רחצה נקייה במים חמים, סחטו אותה החוצה ולאחר מכן מרחו אותה על האוזן למשך 10 דקות.

3. נסה מי חמצן

מי חמצן הוא מרכך שעוות אוזניים טבעי שיכול לעזור לשחרר ולהסיר כל חסימה. שים כמה טיפות לאוזן והטה את הראש הצידה כדי לאפשר לנוזל להגיע לאזור החסום. המתן מספר דקות ולאחר מכן הטה את ראשך לכיוון ההפוך כדי לאפשר לנוזל להתנקז החוצה.

4. פני לרופא

אם האוזן שלך עדיין חסומה לאחר שניסית את התרופות הביתיות הללו, עדיף לפנות לרופא. רופא יכול לבדוק את האוזן שלך ולקבוע את סיבת החסימה ולהמליץ על הטיפול הטוב ביותר.

מניעת אוזניים חסומות

1. הימנע מהחדרת חפצים לאוזן

חשוב להימנע מהכנסת חפצים כלשהם לאוזן, כגון צמר גפן, סיכות או מהדקי נייר. זה יכול לדחוף את השעווה יותר לתוך האוזן ולגרום לחסימה.

2. נקו את האוזניים באופן קבוע

ניקוי עדין של האוזניים עם מטלית רחצה יכול לעזור להסיר עודפי שעווה. הקפד להשתמש במטלית רכה ונקייה והימנע משימוש בחפצים חדים.

3. השתמש באטמי אוזניים

שימוש באטמי אוזניים בזמן שחייה או מקלחת יכול לעזור למנוע כניסת מים לאוזן ולגרום לחסימה.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים, חשוב לפנות לרופא:

  • כאבים עזים באוזן
  • חום
  • ניקוז מהאוזן שלך
  • אובדן שמיעה
  • צלצול באוזן

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן