דף הבית » הכי חם » מה לעשות כשהאוזן כואבת?
מה לעשות כשהאוזן כואבת?

מה לעשות כשהאוזן כואבת?

מה גורם לכאבי אוזניים?

כאבי אוזניים יכולים להיגרם ממגוון מצבים, כולל זיהומים, אלרגיות ואפילו טראומה פיזית. דלקות אוזניים, כגון אוזני שחיין, הן אחד הגורמים השכיחים ביותר לכאבי אוזניים. אלרגיות יכולות גם לגרום לכאבי אוזניים, וכך גם טראומה פיזית, כמו מכה בראש או חפץ זר שנכנס לתעלת האוזן.

כיצד לטפל בכאבי אוזניים

הטיפול בכאבי אוזניים תלוי בגורם הבסיסי. עבור זיהומים, הרופא עשוי לרשום אנטיביוטיקה או תרופות אחרות כדי להפחית דלקת וכאב. עבור אלרגיות, ניתן לרשום אנטיהיסטמינים כדי להפחית דלקת וכאב. עבור טראומה פיזית, הרופא עשוי להמליץ על קורס מנוחה וקרח כדי להפחית נפיחות וכאב.

מתי לפנות לרופא

אם כאבי האוזניים נמשכים יותר מכמה ימים או מלווה בתסמינים אחרים, כגון חום, סחרחורת או ירידה בשמיעה, חשוב לפנות לרופא. הרופא יוכל לאבחן את הסיבה לכאבי האוזניים ולהמליץ על הטיפול המתאים.

תרופות ביתיות לכאבי אוזניים

ישנן מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על הכאב הקשור לכאבי אוזניים. מריחת דחיסה חמה על האוזן הפגועה יכולה לעזור להפחית כאב ודלקת. תרופות נגד כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן או פרצטמול, יכולות לשמש גם להפחתת כאב.

מניעת כאבי אוזניים

הדרך הטובה ביותר למנוע כאבי אוזניים היא להימנע מפעילויות שעלולות לגרום לדלקות אוזניים, כמו שחייה במים מזוהמים. חבישת אטמי אוזניים בזמן שחייה יכולה גם לסייע במניעת דלקות אוזניים. אם אלרגיות הן הגורם לכאבי אוזניים, הימנעות מאלרגנים יכולה לעזור להפחית את הסיכון לפתח כאבי אוזניים. צפו בסרטונים על מה לעשות כשהאוזן כואבת? ביוטיוב

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן