דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות כאשר אתה סובל מהתקף ורטיגו
מה לעשות כאשר אתה סובל מהתקף ורטיגו

מה לעשות כאשר אתה סובל מהתקף ורטיגו

מה זה ורטיגו?

ורטיגו הוא סוג של סחרחורת שעלולה לגרום לאדם להרגיש כאילו הוא מסתובב או זז כאשר הוא למעשה עומד במקום. היא נגרמת על ידי בעיה באוזן הפנימית, השולטת בשיווי המשקל וההתמצאות במרחב. ורטיגו יכול להיות סימפטום למגוון של מצבים, כולל מחלת מנייר, ורטיגו שפירים התקפי במיקום (BPPV), דלקת עצבים וסטיבולרית, ורטיגו הקשור למיגרנה.

סימנים ותסמינים של ורטיגו

התסמין השכיח ביותר של ורטיגו הוא תחושת סיבוב, או הרגשה שאתה או הסביבה שלך זזים. תסמינים אחרים עשויים לכלול:

  • בחילה
  • הֲקָאָה
  • כְּאֵב רֹאשׁ
  • מְיוֹזָע
  • צלצולים באזניים
  • אובדן שמיעה
  • ראייה מטושטשת

מה לעשות במהלך התקף ורטיגו

אם אתה חווה התקף ורטיגו, ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לעזור להקל על הסימפטומים שלך.

שב או שכב

הדבר הטוב ביותר לעשות במהלך התקף ורטיגו הוא לשבת או לשכב במצב נוח. זה יעזור להפחית את תחושת הסחרור ויכול לעזור לך להרגיש יציב יותר.

הישארו לחות

התייבשות עלולה להחמיר את הסימפטומים של ורטיגו, ולכן חשוב לשמור על לחות. שתו הרבה מים במהלך היום והימנעו מאלכוהול וקפאין, שעלולים לייבש אתכם עוד יותר.

הימנע מתנועות מהירות

כאשר אתה חווה ורטיגו, חשוב להימנע מתנועות פתאומיות. תנועה מהירה מדי עלולה להחמיר את תחושת הסחרור, אז קחו את הזמן שלכם כשאתם קמים או משנים תנוחות.

נסה טיפול שיקום וסטיבולרי

טיפול שיקום וסטיבולרי (VRT) הוא סוג של פיזיותרפיה שיכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של ורטיגו. במהלך VRT, פיזיותרפיסט ילמד אותך תרגילים שיעזרו לשפר את שיווי המשקל שלך ולהפחית את תחושת הסחרור.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה התקפי ורטיגו תכופים או חמורים, חשוב לפנות לרופא. רופא יכול לעזור באבחון הגורם הבסיסי לסחרחורת שלך ולספק טיפול שיעזור להפחית את הסימפטומים שלך.

סיכום

ורטיגו הוא מצב שכיח שיכול לגרום לאדם להרגיש כאילו הוא מסתובב או זז כשהוא בעצם עומד במקום. אם אתם חווים התקף ורטיגו, חשוב לשבת או לשכב במצב נוח, לשמור על לחות, להימנע מתנועות מהירות ולנסות טיפול שיקום וסטיבולרי. אם התסמינים שלך תכופים או חמורים, חשוב לפנות לרופא לאבחון וטיפול.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן