דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות כאשר אתה מרגיש סחרחורת? | טיפים בריאים
מה לעשות כאשר אתה מרגיש סחרחורת? | טיפים בריאים

מה לעשות כאשר אתה מרגיש סחרחורת? | טיפים בריאים

מהי סחרחורת?

סחרחורת היא תחושה של סחרחורת, עילפון או חוסר יציבות. זה יכול לנוע בין תחושת חוסר איזון קלה לתחושה שאתה עומד להתעלף. זה יכול להיות מלווה גם בבחילות, הזעה, טשטוש ראייה וצלצולים באוזניים. סחרחורת יכולה להיגרם ממגוון מצבים רפואיים, אך לרוב היא תוצאה של ירידה בלחץ הדם או הפרעה באוזן הפנימית.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתה חווה סחרחורת חמורה, סחרחורת או עילפון, חשוב לפנות לטיפול רפואי. תסמינים אלו יכולים להיות סימן למצב רפואי חמור, כגון התקף לב או שבץ. סימנים נוספים שעליך לפנות לטיפול רפואי כוללים:

  • סחרחורת מלווה בכאבים בחזה
  • סחרחורת שמחמירה כשאתה עומד
  • סחרחורת שנמשכת יותר מכמה דקות
  • סחרחורת המלווה בדיבור מעורפל או בלבול

מה לעשות כאשר אתה מרגיש סחרחורת

אם אתה חווה סחרחורת קלה, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור. הראשון הוא לשבת או לשכב ולנוח. זה יעזור להפחית את הסימפטומים ויכול לעזור למנוע ממך נפילה. אתה יכול גם לנסות לשתות כוס מים קרים או לאכול משהו מתוק, כמו חתיכת ממתק, כדי לעזור לייצב את רמות הסוכר בדם. אם הסחרחורת נמשכת, עליך לפנות לטיפול רפואי.

הימנע מתרופות מסוימות

תרופות מסוימות עלולות לגרום לסחרחורת כתופעת לוואי. אם אתה נוטל תרופות כלשהן, חשוב לדבר עם הרופא שלך על תופעות לוואי אפשריות. ייתכן שהרופא שלך יוכל להמליץ על תרופה חלופית שאינה גורמת לסחרחורת.

הגבל את צריכת האלכוהול

אלכוהול עלול לגרום לסחרחורת, לכן חשוב להגביל את צריכת האלכוהול. אם אתה כן בוחר לשתות, הקפד לשתות במתינות ולהישאר עם לחות על ידי שתיית הרבה מים.

לנוח הרבה

מנוחה מספקת חשובה לבריאות הכללית ויכולה לסייע בהפחתת הסיכון לסחרחורת. שאפו לפחות שבע עד שמונה שעות שינה בכל לילה וקחו הפסקות קבועות לאורך היום כדי לנוח ולהיטען מחדש.

סחרחורת יכולה להיות סימן למצב רפואי חמור, ולכן חשוב להתייחס אליה ברצינות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים שהוזכרו לעיל, פנה מיד לטיפול רפואי. למידע נוסף, בקר בדף ויקיפדיה בנושא סחרחורת .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן