דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות במקרה של התקף לב?
מה לעשות במקרה של התקף לב?

מה לעשות במקרה של התקף לב?

מהו התקף לב?

התקף לב מתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב חסומה, בדרך כלל על ידי קריש דם. חסימה זו מונעת מדם עשיר בחמצן להגיע לשריר הלב, מה שעלול לגרום נזק לשריר הלב. התקפי לב עלולים להיות מסכני חיים אם אינם מטופלים במהירות.

סימני אזהרה להתקף לב

סימני האזהרה להתקף לב יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך חלק מהסימנים הנפוצים ביותר כוללים כאב או אי נוחות בחזה, קוצר נשימה, בחילה, סחרחורת והזעה קרה. אם אתה או מישהו שאתה מכיר חווה אחד מהתסמינים הללו, פנה מיד לטיפול רפואי.

מה לעשות במקרה של התקף לב

אם אתה או מישהו שאתה מכיר עובר התקף לב, חשוב לפעול במהירות. התקשר למספר 911 מיד והתחל בהחייאה אם האדם אינו מגיב. אם האדם בהכרה, בקש ממנו לשבת או לשכב ולקחת אספירין אם זמין. אם אפשר, בקש מהם ללעוס את האספירין כדי להגביר את הספיגה.

החייאה

החייאה ראשי תיבות של החייאה לב-ריאה והיא טכניקה המשמשת כדי לסייע בשיקום זרימת הדם והנשימה אצל מי שאינו מגיב. חשוב להתחיל בהחייאה בהקדם האפשרי לאחר התקף לב כדי לסייע בשיקום זרימת הדם והחמצן לשריר הלב. אם אינך מאומן בהחייאה, אתה עדיין יכול לעזור על ידי התקשרות 911 ומתן לחיצות חזה.

אַספִּירִין

אספירין היא תרופה שיכולה לעזור להפחית את הסיכון להתקף לב. אם מישהו סובל מהתקף לב, נטילת אספירין יכולה לעזור להפחית את הסיכון לנזק נוסף לשריר הלב. חשוב לציין כי יש ליטול אספירין רק אם זה בטוח לאדם לעשות זאת. אם אינך בטוח, פנה לייעוץ רפואי לפני נטילת אספירין.

תרופות

תרופות יכולות לעזור להפחית את הסיכון להתקף לב ולסייע בטיפול בסימפטומים של התקף לב. חלק מהתרופות הנפוצות ביותר המשמשות לטיפול בהתקפי לב כוללות ניטרוגליצרין, חוסמי בטא, מעכבי ACE ונוגדי קרישה. חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי התרופות המתאימות לך.

מניעת התקף לב

הדרך הטובה ביותר למנוע התקף לב היא לבצע שינויים באורח החיים שיכולים להפחית את הסיכון שלך. אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה ואי עישון יכולים לעזור להפחית את הסיכון להתקף לב. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך על כל תרופה שאתה עשוי לקחת שעלולות להגביר את הסיכון להתקף לב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן