דף הבית » הכי מדובר » מה לעשות בחנוכה?
מה לעשות בחנוכה?

מה לעשות בחנוכה?

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים המנציח את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג על ידי הדלקת חנוכייה, אכילת מאכלים מסורתיים ומשחק סביבונים. זהו חג משמח שמפגיש משפחות לחגוג את נס חנוכה.

הדלקת החנוכייה

החנוכייה היא מרכז חגיגת החנוכה. זהו מנורת תשעה קנים המוארת בכל ליל חנוכה. השמש, או נר עוזר, משמש להדלקת שמונת הנרות האחרים. נר אחד מדליק בלילה הראשון, שניים בשנייה וכך הלאה עד שכל שמונת הנרות דולקים בלילה האחרון. החנוכייה מונחת בחלון או באזור גלוי אחר כך שניתן לראות את האור שלה מבחוץ.

ברכות

לפני הדלקת החנוכייה מברכים. בלילה הראשון מברכים ברכה מיוחדת על היין והלחם. בשאר הלילות מברכים על החנוכייה. הברכות נאמרות בעברית וניתן למצוא אותן בספרי תפילה.

מאכלים מסורתיים

אכילת מאכלים מסורתיים היא חלק חשוב בחגיגת חנוכה. האוכל הפופולרי ביותר הוא latkes, שהם לביבות תפוחי אדמה מטוגנות בשמן. זוהי תזכורת לנס השמן שנמשך שמונה ימים. מאכלים מסורתיים אחרים כוללים סופגניות (סופגניות ג'לי), קוגל וחזה.

כסף

גלט היא מסורת של מתן כסף במתנה בחנוכה. זה בדרך כלל בצורה של מטבעות שוקולד עטופים בנייר כסף. ג'לט הוא תזכורת לחשיבות הצדקה וניתן בדרך כלל לילדים.

דריידל

דריידל הוא משחק חנוכה מסורתי. הוא משוחק עם סביבון בעל ארבע צדדים. בכל צד של הסביבון יש אות עברית המייצגת את המשפט "נס גדול קרה כאן". שחקנים מסובבים את הסביבון בתורו ובהתאם לאות שהוא נוחת, הם או מרוויחים או מפסידים מטבעות או ג'לט.

סיכום

חנוכה הוא חג משמח החוגג את נס השמן. זה הזמן למשפחות להתכנס ולחלוק במסורות של הדלקת החנוכייה, אכילת מאכלים מסורתיים ומשחק סביבונים. זה הזמן לזכור את חשיבות הצדקה ולהודות על הברכות שקיבלנו.

למידע נוסף על חנוכה, אנא בקר בכתובת he.wikipedia.org .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן