דף הבית » הכי נצפים » מה לעשות אחרי שפעוט נפגע בראשו
מה לעשות אחרי שפעוט נפגע בראשו

מה לעשות אחרי שפעוט נפגע בראשו

העריכו את המצב

אם פעוט נפגע בראשו, חשוב להעריך את המצב מיד. ראשית, קבע אם הפעוט מודע ומגיב. אם הפעוט אינו בהכרה או אינו מגיב, התקשר מיד למוקד 911. אם הפעוט בהכרה ומגיב, העריכו את חומרת הפציעה. חפש סימנים לזעזוע מוח, כגון בלבול, סחרחורת, בחילות והקאות. אם יש אחד מהסימנים הללו, פנה מיד לטיפול רפואי.

מעקב אחר הפעוט

אם הפעוט מודע ומגיב, חשוב לעקוב אחריו מקרוב. שימו לב לשינויים בהתנהגות או בתסמינים פיזיים. אם הפעוט מתחיל להפגין אחד מהסימנים של זעזוע מוח, כגון בלבול, סחרחורת, בחילות או הקאות, פנה מיד לטיפול רפואי. חשוב גם לעקוב אחר הפעוט עבור כל שינוי בנשימה או בקצב הלב שלו. אם הנשימה או קצב הלב של הפעוט משתנים, פנה מיד לטיפול רפואי.

מנוחה והידרציה

אם הפעוט מודע ומגיב, חשוב לוודא שהוא מקבל הרבה מנוחה ויישאר לחות. יש לוודא שהפעוט שותה הרבה נוזלים ומנוחה מספקת. הימנע מכל פעילות מאומצת או פעילות הכרוכה בתנועה רבה. אם הפעוט ישנוני, אפשרו לו לנמנם.

פנה לטיפול רפואי

אם הפעוט נפגע בראשו, חשוב לפנות לטיפול רפואי, גם אם נראה שהפעוט בסדר. רופא יכול להעריך את הפעוט ולקבוע אם יש בעיות בסיסיות שיש לטפל בהן. הרופא עשוי גם להמליץ על בדיקות נוספות או הדמיה כדי לקבוע את היקף הפציעה. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולפנות לטיפול רפואי אם מופיעים אחד מהסימנים של זעזוע מוח.

טיפול מעקב

אם הפעוט נפגע בראשו, חשוב לעקוב אחר הרופא שלו לכל טיפול הכרחי. הרופא עשוי להמליץ על בדיקות נוספות או הדמיה כדי לקבוע את היקף הפציעה. הרופא עשוי גם להמליץ על ביקורי מעקב כדי לעקוב אחר התקדמות הפעוט. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולפנות לטיפול רפואי אם מופיעים אחד מהסימנים של זעזוע מוח.

מניעת פציעות ראש

חשוב לנקוט בצעדים למניעת פגיעות ראש אצל פעוטות. ודא שהפעוט תמיד בפיקוח בעת משחק או השתתפות בכל פעילות שעלולה להוות סיכון לפציעת ראש. השתמש בציוד בטיחות כגון קסדות בעת הצורך. ודא שהפעוט נמצא בסביבה בטוחה ושכל חפצים שעלולים לגרום לפציעת ראש אינם בהישג יד.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן